#1 Skrevet Oktober 10, 2017 Hei, har en audi s4 aan motor som ikke er helt god , går veldig surt og rufeste på tomgang. Unger pådrag og kjøring er den helt fin, men på tomgang står den bare og hoster helt til den stopper. når den står og fjusker, hører man også godt turboen spinne kraftig,. sjekket plugger/coiler... ikke tenningsmoduler. bensintrykk ok, regulator ok, prøvd dyser, og tomgangsregulator. sjekket for luft lekasjer ok. Noen som har vert borti noe lignende ? fjusk er en ting men at turbo ruser er rart ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2017 Hvordan er det med pop off ventil ? Går denne rett ut i fri luft eller er den org. resirk ? Jeg hadde en S4 hvor dette var byttet til uorginial, denne stoppet på tomgang og var vanskelig. Satt på original resirk og bilen var fin igjen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2017 Har du lest av feilkoder? Har noe lignende med min, og jeg har feilkode 00561. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2017 Turbo som spooler på tomgang er noe litt rart,ja.. Siden det et da ikke er eksostrykk.. mulig fuel antennes i eksosturbin,og driver turbo på den måten? Isåfall tenker jeg kansje litt på registeret..ventiler,osv.. men ville vel nesten trodd at man ville merket det under kjøring og pådrag.. men en diagnose ville jeg uansett tatt,hvis ikke du har gjort det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2017 Ja det var jeg inne på også, så har sjekket registeret og det er ok. org resirk , prøvet annen type også. prøvet styreenhet også... er merkelig. bilen går som ei kule på vanlig kjøring/bane kjøring. Men slitsomt at man alltid må holde den på gass før og etter kjøring ved kjøling... Er merkelig feil. Ligger ingen feil lagret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2017 Har ikke no erfaring med problemet du beskriver, men ett tips kan være å sjekke tomgangsregulatoren. Sjekke om det utgjør noe forskjell å koble den fra / til evnt ta den ut og rengjøre / smøre. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2017 Ja har testet det, prøvet med og uten stikk på. Også prøvd og byttet den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2017 Ok, så nå at du allerede hadde skrevet det[emoji51] Er det samme om det er varm eller kald motor? Tenker på temp giver til Ecu, hvis den gir feil signal, vil ecu tro at motor er kald og gi mer bensin. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 11, 2017 Hvis du har tilgang til VCDS eller annet loggeverktøy. Ta et bilde av Measuring blocks 01, 02 og 03, på tomgang. Det beste er jo en kort logg av nevnte blokker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2017 Sjekk ledningsnett til luftmassemåler, vært borti at det har smeltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2017 Hei, har en audi s4 aan motor som ikke er helt god , går veldig surt og rufeste på tomgang. Unger pådrag og kjøring er den helt fin, men på tomgang står den bare og hoster helt til den stopper. når den står og fjusker, hører man også godt turboen spinne kraftig,. sjekket plugger/coiler... ikke tenningsmoduler. bensintrykk ok, regulator ok, prøvd dyser, og tomgangsregulator. sjekket for luft lekasjer ok. Noen som har vert borti noe lignende ? fjusk er en ting men at turbo ruser er rart ??? Blir jo nesten som launch control dette haha.... Første jeg ville gjort var å sjekket at reigster står korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 12, 2017 Ja skal få prøve og tatt en film Register er korrekt det. Sjekket både reim og selve kam innstillingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 16, 2017 Gikk grundig til verks i dag... måtte jo løses. Startet med og dobbel sjekke alt av slanger, vakum og trykk. Tatt av og kontrolert ic. måtte til slutt gå på register en runde til. satt den på merkene, sjekket på svinghjul og rem hjul, Alt ok. kam står litt mot ene siden av merke som de gjør på disse, sjelden helt midt på. Tok av topp deksel, sjekket merkene på kam hjulene. her står de to rundingene som er i hjulene nesten mot hverandre. Tenkte at jeg måtte prøve og sette eksos kammen helt riktig i forrhold til merke mot topp, og da ble innsugs kam ca halv tann feil. Så løsnet innsugs kam og vrei den ei tann, ble så vidt ei litt forskjell mot merkene da også. strammet opp alt på nytt,og etter alt er montert står kam hjulet litt på siden av merke på deksel, bare motsatt av hva det gjorde. Bilen går nå som ei klokke. Så lurt av at innsugs kammen sto ei tann feil.Irriterende feil da man kun merket feil ved tomgang. Men flere her var jo inne på det:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 16, 2017 Bra det løste seg!! Grattis! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 21, 2017 Hva er det som har gjort at register har vært litt ute av kurs her ? Netopp bytta ? Godt det løste seg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 23, 2017 Denne har vert slik siden jeg fikk tak i motoren, hva som har vert gjort før vet jeg ikke. Var derfor jeg slet litt med og finne det ut, for tok det som en selvfølge at kammene sto som de skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...