#1 Skrevet Oktober 11, 2017 Trenger hjelp med min 2009 golf 6 2.0tdi Bilen øker på oljenivå, ryker hvit/grått, lukter diesel samt høyt forbruk. Bilen går godt og virker normal. Bilen har blendet EGR og dette er fikset i hjerne. Prøvd og byttet glødeplugger, dyser og LMM. Noen ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2017 Kan egentlig høres ut som den forsøker å regenerere. Har du tatt en langtur med høyere hastighet? Motorvei kjøring f.eks. Eller har det vært tilstedet over lengre tid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2017 Vært sånn over lengre tid. Hatt den hos en vag mekaniker uten og funnet feilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 11, 2017 Er det ingen feilkoder i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 11, 2017 Ingen feilkoder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2017 De tre siste symptomene kan relateres til dårlig forstøving av diesel og/eller dårlig dyse, men det burde ikke gitt innvirkning på oljenivå. Blir bilen mye småkjørt? Du kan forsøke med en Tunap 989 rens på tank, eller enda bedre, få koblet opp utstyr og kjørt motor utelukkende på den guffa. Gjør det innimellom på biler med samme symptomer som du har (foruten økt oljenivå) og der har samtlige bortsett ifra én bil blitt bra etterpå. Du kan også lese ut verdier på dysene og se om en avviker betydelig mer enn resten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2017 Hva måler du på DPF? Er ikke så enkelt som bilen tror DPF er tett, eller ar diff.trykket feilaktig viser tett DPF, og den prøver av den grunn å hele tiden regenere? Du kan også sjekke om dysene injiserer post-syklus diesel (som den gjør under regenerering); som igjen kan gi diesel i olja. Antar du ikke har hatt bilen hos Møller for 23R7 siden du har blendet EGR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2017 Tipper lekkasje på tandempumpe eller defekt dyse som lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 13, 2017 Tipper lekkasje på tandempumpe eller defekt dyse som lekker. Er vel CR motor på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2017 CR motor ja, 110 hk common rail. Tatt komptest og alle syliderene viste ca 27 bar. Prøvd en annen fuelrail med givere uten att det ble noe bedre. Alle dysene er byttet ut. Noen fler som har noen forslag hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2019 Lurer på om du kom til bunns i dette? Eg har ein tiguan 2.0 tdi med tilsvarende symptomer med mest sansynlig diesel i oljen og kvit/grå røyk fra eksosen, ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...