EA189 Diesel i olje og hvit/grå røyk.



EA189 Diesel i olje og hvit/grå røyk.

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med min 2009 golf 6 2.0tdi

Bilen øker på oljenivå, ryker hvit/grått, lukter diesel samt høyt forbruk. Bilen går godt og virker normal.

Bilen har blendet EGR og dette er fikset i hjerne. Prøvd og byttet glødeplugger, dyser og LMM.

Noen ide?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan egentlig høres ut som den forsøker å regenerere. Har du tatt en langtur med høyere hastighet? Motorvei kjøring f.eks.

Eller har det vært tilstedet over lengre tid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært sånn over lengre tid.

Hatt den hos en vag mekaniker uten og funnet feilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre siste symptomene kan relateres til dårlig forstøving av diesel og/eller dårlig dyse, men det burde ikke gitt innvirkning på oljenivå.

Blir bilen mye småkjørt?

 

Du kan forsøke med en Tunap 989 rens på tank, eller enda bedre, få koblet opp utstyr og kjørt motor utelukkende på den guffa.

Gjør det innimellom på biler med samme symptomer som du har (foruten økt oljenivå) og der har samtlige bortsett ifra én bil blitt bra etterpå.

Du kan også lese ut verdier på dysene og se om en avviker betydelig mer enn resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måler du på DPF? Er ikke så enkelt som bilen tror DPF er tett, eller ar diff.trykket feilaktig viser tett DPF, og den prøver av den grunn å hele tiden regenere? Du kan også sjekke om dysene injiserer post-syklus diesel (som den gjør under regenerering); som igjen kan gi diesel i olja.

 

Antar du ikke har hatt bilen hos Møller for 23R7 siden du har blendet EGR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper lekkasje på tandempumpe eller defekt dyse som lekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tipper lekkasje på tandempumpe eller defekt dyse som lekker.

 

Er vel CR motor på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CR motor ja, 110 hk common rail.

Tatt komptest og alle syliderene viste ca 27 bar. Prøvd en annen fuelrail med givere uten att det ble noe bedre. Alle dysene er byttet ut.

Noen fler som har noen forslag hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tegn medlemskap i VACN eller logg inn for å poste et innlegg

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Tegn VACN-Medlemskap

Det er enkelt å melde seg inn for å bli med i diskusjonen!

Bli medlem

Logg inn

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Logg inn nå

VACN 2018 Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.