Mulig å skjøte servoslanger??

Anbefalte innlegg

Har problemer med lekkasje på servoslange helt i front mot kjøler på 2.7 BiT, spørsmålet er om det er mulig å skjøte gummidelen av slangen med skjøtestykke i metall og 2(4) slangeklemmer?

Eller vi det bli såpass stort trykk at det uansett vil lekke?: klø :: klø :

 

Og i tillegg: Returslange fra servopumpe på siden av pumpen, "ned i vinkel", er denne mulig å erstatte med en armert gummislange eller må man ha en armert silikonslange "med vinkel" for at dette skal holde i det lange løp?

 

(litt dårlige forklaringer, men skal komme med bilder etterhvert :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar at slangene har pressede sluttstykker/ender. I såfall kan du bare få Hydroscand til å lage nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener slangene til kjøleren bare er festet med slangeklemmer originalt, så det går nok bra.

 

Usikker på hva du mener med returslange, er det høytrykkslangen som går inn under inntaket? I såfall er det neppe noen god ide å sette inn noe dårligere enn originalt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene slangen går fra tannstanga inn på kjøleren i front så vidt jeg klarte å finne ut, her er det bare klemmer som holder disse, så trolig ikke største stresset, spørsmålet er bare om "resten" av slangen vil begynne å lekke etter kort tid da det er slange som har morknet i forkant.

Usikker på om Tess / Hydroscan har lik bajonettkobling som originalt inn mot tannstanga som kan presses på slange? Eller er det mulig å gjenbruke den som sitter på slangen originalt?

 

Den andre slangen går fra returen på servopumpa som en overgang til metallrør som går videre, her er det også slangeklemmer som holder denne mot pumpa og metallrøret, men her tror jeg at det må være en viss tykkelse på slangen, samt "støpt" i vinkel for å slippe sammenklemming av denne ved montering. Men mulig det også kan leveres av Tess / HydroScan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.