2000 Audi A6 Allroad 2.5TDI, Fusker stopper og starter igjen.

Anbefalte innlegg

22789905_10154831096176813_1352487960_o.jpg

 

Hei.

 

Bilen fusker og stopper, så etter mange av og på forsøk med tenningen starter og går den igjen. Så kan den gå bra i 2 timer før den stopper igjen.

Bilen går også selv om jeg plugger ut G80 sensoren.

 

Har bestilt ny g80 så får se om det hjelper når den er byttet.

 

Kan det være løftepumpen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes å huske jeg hadde sett no plunder før med den 01376 koden.. Fant igjen en tråd på vwaudiforum og sakset ut dette:

 

« found this page just now, which has left me wondering that it may indeed be the fuel pump on the way out :-

 

http://www.lbm.lt/Eng/audifc.htm

 

For the specific code (01376) here is what it says:-

 

Rev signal for injection pump Defective

 

This fault message is stored if the speed sender

in the injection pump is transmitting false

signals or no signal at all.

 

Possible Causes :- Injection pump defective

 

Symptoms :- Engine stops (safety cut-out)

 

Solution :- Renew Injection Pump»

 

Mulig den feilen kan trigges av 00550 eller en kombo av begge.. er det løfte pumpe som 00550 antyder,skulle vel det være en grei sak å finne ut av,iallefall.. regner med det er fler her inne med mer ekspertise om dette temaet en meg.. håper det løser seg uten å bytte vp44 pumpa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være timing som er helt på bærtur. Sjekk regreimer og strammehjul for dp

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

(edit:stopper fortsatt, jeg trodde jeg) Fant feilen, det var pumpen i diesel tanken som var død.

 

 

Men når jeg skulle bytte G80 sensoren så så jeg at kammene synger på siste verset.

 

Det var også 3 broer som var løse?

Hvordan kan jeg sjekke at det kommer nok olje, slik at nye kammer får nok smøring?

 

20171029_165828.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har svart på dette i en annen tråd. Se under. Kammene på disse ser uansett ut til å være en byttesak med tiden uansett hvor påpasselig man er med oljen

 

"

Slitasje på kammene og glidevippearmene har mange teorier, men jeg tror at hovedskylden er manglende smørning. I toppen av den hydrauliske løfteren er det et hull som det kommer olje under trykk ut fra. Denne hviler i en skål på undersiden av vippearmen, og i toppen av denne skålen er det et ultratynt hull som det vil sprute olje opp fra og treffe loben på kamakselen. For at det skal komme olje utfra dette hullet er man helt avhengig av at olje er tynn nok til at den kommer igjennom og at det er høyt nok oljetrykk i motoren. Mangelen av en av disse er fatal på sikt. Hva som kan skape disse forholdene er helt i det blå og mye for og i mot.

Eks:

x) Oppstart av kald motor. Alle logikk tilsier en forsiktig oppstart med kald motor, men hva om det da ikke skapes nok oljetrykk til at olje presses gjennom dysen? Mao, kanskje det beste for disse motorene er flat pedal fra start? Går kanskje litt utover sylindervegger og stempel, men selve blokken på disse motorene er gjennomsolid!

x) Skift olje ofte for å hindre urenheter tetter det tynne hullet

x) Tykk olje vs tynn olje? Mineral vs syntetisk. En tykk olje vil skape høyt oljetrykk, men en tynn olje vil lettere komme gjennom kanaler...

"

smøring.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar.

 

Jeg har dessverre fortsatt problemer, bilen starter når den er kald, men stopper igjen etter 1-2 minutter, kan det være en dårlig sensor eller hallgiver?

Noen som har opplevd samme feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den rent når den starter på kald motor, og har du klart å slette feilkodene for dieselpumpe?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Ja den går helt rent, til den stopper.

 

Feilene som ligger inne er

 

00542 Needle lift sensor

01441 Low fuel level sensor (siden jeg nå har en ekstern pumpe)

 

Jeg skal feilsøke litt på pumpene i tanken.

 

Er det noen "blokker" jeg kan kikke på?

[ATTACH=CONFIG]254552[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]254553[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problemer på min forrige Allroad. Byttet dyse med nålesensor, uten at det hjalp. Viste seg at det var slitt reim til dieselpumpe som gjorde at den var slik..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bytte dyse med nålesensor på min 2.5 TDI. Det hadde lagt seg feilkode på den, og slik jeg hadde lest meg opp på det problemet den gang, så kunne bilen plutselig stoppe osv. Kostet rundt 3-4000 hos et dieselmotor verksted i Bergen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.