Anbefalte innlegg

Eg lurer på om det er noe spesielt eg bør passe på når eg monterer chip i min corrado g60? Vil bensinforbruket bli lavere og hvor mye hest henter eg sånn ca ut av bilen når den fra før av har ca 200hk?

 

takknemlig for svar!!! : rock :

 

 

NB: noen tips til hva filter (kit) eg skal kjøpe..... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør hvertfall ha håndleddreim for å lade ut statisk elektrisitet når du skal tukle inni hjernen :-) (en statisk utladning som du kan kjenne er ca 4000volt, de fleste av komponentene i hjernen brenner opp ved spenninger over 25volt)

Ang. bensinforbruket så kommer det an på om du har byttet FPR, har du det vil det nok gå ned litt, har du ikke byttet vil det mest sannsynlig gå opp litt(egne erfaringer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg lurer på om det er noe spesielt eg bør passe på når eg monterer chip i min corrado g60? Vil bensinforbruket bli lavere og hvor mye hest henter eg sånn ca ut av bilen når den fra før av har ca 200hk?

 

takknemlig for svar!!! : rock :

 

 

NB: noen tips til hva filter (kit) eg skal kjøpe..... :rolleye:

 

Har du 200hk med en G60 motor uten chip ? : eek :

Hva har du gjort med motoren fra før ? Hvor stort ladehjul kjører du med ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er FPR for noe da....? Kompressoren er en rs....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FPR er Fuel Pressure Regulator.

 

Hvis du tror du har 200 hk i corradoen din, kun med RS modda G-Lader tar du nok litt feil... det er veldig få som RS-modder G-laderene uten å gjøre noe mere med motoren... hvis du ikke er 100% sikker, så er det mulig at det allerede sitter chip og mindre ladehjul på den...

 

Unntak finnes jo alltid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags oppsett har du ellers da?

 

Orginal chippen klarer ihvertfall ikke å gi deg 200 hk.

 

skal du vippe over 200 hk kreves minimum, portet lader (skikkelig), 68 mm ladehjul og vassere kam.

 

Til sammenligning kan vi ta Corradoen til bruttern.

 

Den har:

- maks RSportet (og da mener vi maks/Full Blend) g-lader med PSD RS utblås

- 65 mm reimhjul

- portet innsug

- portet spjeldhus

- assymetrisk kam laget på mine mål

- 315 cc dyser og Pitstop Development chip

- Supersprint grenrør

- Bastuck 63,5mm Gr.A eksos

 

Vi regner med at den ligger mellom 215-225 hk og med chip, 65mm hjul, 3,5 bar fpr, standard dyser, SNS chip (har det liggende enda vis du vil ha), portet lader og eksos, regnet vi med 190-205 hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 68 mm ladehjul på bilen....! kompressoren er som sagt portet skikkelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke glemme supersprint effektannlegg fra framme til bak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags ladetrykk har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 68 mm ladehjul på bilen....! kompressoren er som sagt portet skikkelig!

Hvem er det som har portet den?

 

Jeg tror at du har 200 hk jeg, når du viser meg utskrift fra rulle.

 

Er vanskeligere å bryte 200 hk grensen på G60 enn folk tror, bare ta de latterlige effektene på de forskjellige stegene hos G-Tech :D Ifølge den har bruttern 240 hk : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har sikkert meir peiling på g60 maskiner enn eg har...., men nå eg kjøpte bilen (for ikke så lenge siden) sa han ca 200hk..... altså ca!

 

Men da er det kanskje på tide med den chippen da...!!?!?!?!?!?!? :):rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags ladetrykk har du?

 

Med fare for å virke som en dust, quoter jeg meg selv. Ladetrykket ditt forteller mye om standen på lader, porting, ladehjul osv.

 

Den kan og gi info om bilen er chippet fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 68 mm ladehjul på bilen....! kompressoren er som sagt portet skikkelig!

 

Vet du helt sikkert at den er portet eller er det noe selger har fortalt det å ?

Du kan lese av lade trykket via kjørecomputeren hvis du ikke har ladetrykksmåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å lese av tilstanden på kompressoren med kjørecomputeren,

der står det noe sånn som at en god komp skal ha ca 2000 i verdi vis den er i god stand med et 68mm reimhjul. (ettersom jeg huskar da såklart).

jeg fikk en tallverdi som tilsier at min kompressor var gåen eller hadde bare atmos trykk. så kobblet jeg på en turbotrykks måler og den viste 0,9 bar trykk. det skal vel være sånn ca helt oki ettersom laddern min har gått\kjørt ca 30 tusen siden overhaling. rs portet den også må nevnes.. hehe..

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.