Audi A6 3.2LQ bytte emblem frontgrill / liming av emblemer mot matt folie

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Er på langt nær noen guru på dette, så setter pris på hjelp, har prøvd å lete selv.

 

Kjøpte sent i fjor en A6 2005 3.2Q som har en S6 grill.

Er det mulig å bytte ut S6 emblemet i grillen mot et "quattro" emblem ? Har ikke lyst at bilen skryter på seg noe. Evt så kan jeg sette på S-line, men det er forøvrig heller ingen noen S-line pakke på bilen.

Jeg har sett etter emblemer, og det finnes litt forskjellige innfestninger, men klarer ikke å finne ut hva slags innfestning det er på dette S6 emblemet.

 

2017-08-23 20.26.19.jpg

 

et annen ting jeg lurte på er:

De som folierte bilen satt ikke på igjen emblemene bak på bilen, men tok heldigvis vare på dem (dog noen brakk ved demontering) Er det noe spesielt lim man ikke skal bruke/kan bruke for å lime dette mot foliert bil?

 

Folien som er på en en Avery Charcoal Matt.

 

setter pris på all hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil! Denne eide en kompis før han byttet bil hos Pettersen Autoimport for en 2års tid siden. Legger til bilde hvordan den så ut da. På det tidspunktet var den 100% strøken.

 

Emblemet i grillen får du ikke byttet ut så lett mener jeg å huske. Min A6 så hadde jeg fjernet 6 i grillen, så det bare sto "S" som jeg mener er innenfor. Ikke noe glad i emblemtrim selv.

 

Når det kommer til emblemet bak så tror jeg ville kjøpt ny. Da får du med lignende teip bakpå som er veldig fin for formålet. Koster ikke så stort heller.e7b76a06a4faea25c88eda44e2e0c394.jpg

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil! Denne eide en kompis før han byttet bil hos Pettersen Autoimport for en 2års tid siden. Legger til bilde hvordan den så ut da. På det tidspunktet var den 100% strøken.

 

Emblemet i grillen får du ikke byttet ut så lett mener jeg å huske. Min A6 så hadde jeg fjernet 6 i grillen, så det bare sto "S" som jeg mener er innenfor. Ikke noe glad i emblemtrim selv.

 

Når det kommer til emblemet bak så tror jeg ville kjøpt ny. Da får du med lignende teip bakpå som er veldig fin for formålet. Koster ikke så stort heller.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

 

Se der ja :) det var jeg som kjøpte den fra PA i desember i fjor :)

Da får jeg se hva jeg gjør, rart ift grillen innfestning av klipsene blir gjort så ulikt da.. men kanskje litt mer forståelse på en S6 grill, iom at det er kun det emblemet som skal brukes der, men rart å finne opp ny metode for å feste den.. hvorfor ikke bruke eksisterende metoder? må da være billigere :)

Mulig jeg bruker tipset ditt om å fjerne 6'ern :)

 

Det er en herlig bil og motor, eneste negative er vel automatkassa og at den kanskje er litt lav/store hjul hehe sånn rent praktisk (skal ikke altfor mye til før den subber borti hjulbuene bak), men ga opp etter lengre søk etter V6 med manuell.

Ett år med mondeo og diesel er ikke å anbefale, kom fort tilbake til A6 med V6 bensin :D

 

Mange takk for info og tips Daniel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig syns jeg bilen her er perfekt på høyde. Den står enda på 35mm senkefjærer fra h&r? Burde funke fint siden demperne ble byttet alt for lenge før du fikk den.

245-30/20 sitter veldig bra, men mener å huske felga her stikker 5mm lengre ut enn min. Jeg hadde ET35 på min 3.0tdi på 8.5"felg. Hvis du får felgen 5mm lengre inn i hjulbuen så må du være rimelig full-lastet for å subbe:)

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

 

Er på langt nær noen guru på dette, så setter pris på hjelp, har prøvd å lete selv.

 

Kjøpte sent i fjor en A6 2005 3.2Q som har en S6 grill.

Er det mulig å bytte ut S6 emblemet i grillen mot et "quattro" emblem ? Har ikke lyst at bilen skryter på seg noe. Evt så kan jeg sette på S-line, men det er forøvrig heller ingen noen S-line pakke på bilen.

Jeg har sett etter emblemer, og det finnes litt forskjellige innfestninger, men klarer ikke å finne ut hva slags innfestning det er på dette S6 emblemet.

 

[ATTACH=CONFIG]254368[/ATTACH]

 

et annen ting jeg lurte på er:

De som folierte bilen satt ikke på igjen emblemene bak på bilen, men tok heldigvis vare på dem (dog noen brakk ved demontering) Er det noe spesielt lim man ikke skal bruke/kan bruke for å lime dette mot foliert bil?

 

Folien som er på en en Avery Charcoal Matt.

 

setter pris på all hjelp

 

Jeg kjøpte quattro merke løst. Disse er det teip på baksiden. Skrapet vekk S6 merket og limte quattromerket på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.