#1 Skrevet November 1, 2017 Må bytte motoren nå får nesten ikke start på bilen Pga dårlig komp på flere syl. Så når det er kaldt tar det tid. Hvor mye ville dere demontert? Hele fronten og latt girkassen stå igjen i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2017 Ville tatt en vurdering på hva som er lettest å komme til, splitte motor/kasse eller ta kassa med ut. Er vel fort trangt å komme til mellom motor og torpedovegg? Jeg hadde nok plukket av fronten og motor ut den veien. Vet at en lokal kar her som hugger en del biler slipper ned hele forstilling med motor og kasse komplett. Tar du kassa (manuell?) med ut, har du jo en fin mulighet for å ta en service på den + litt tlc. Et annet tips er vel å sjekke tannstang når motor først er ute (lettere å komme til). Bytte mansjettene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2017 Tannstanga er nettop byttet så den skal være bra mtp mansjetter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2017 Hatt ute 3 sånne motorer nå Defentlig la girkassen stå igjen! Demonter hele froten av, demonter turbo trykk røre som går te innsuge så kommer du til det meste (også det vanlige som filterboks, kjølevannstank osv). Eg pleier også og skru ut dieselfilter holdern for og lett kunne dra ut alt av ledninger. Syntes det var enklest og løsne alt av kabler ifra motor og legge dem til sides i motorromet. Ac pumpa pleier eg og løsne og stripse opp til rammevangen, og legge ac raditatorn til sides. samme med servopumpe så slipper man drenere ned noen av disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2017 Takk Kim Andre akurat sånn svar eg håpet på dette kommer til å vere til god hjelp noe spesialverktøy eg bør skaffe evt annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2017 Ikkje som eg kommer på, men vinkel luft trekker (husker ikkje namne på disse, luft skralle) er digg på girkasse boltene, blir sliten i hendene når det er trangt [emoji28] FrontSeksjon er festet med torx 45 til rammevangen, men det er du sikkert klar over. Om du ikkje har hatt den fra kvarandre før har eg et lite triks etter og ha knekt maaange torx bits... sett bitsen på plass og gi den noen gode slag med hammern. Bolten som eg knakk bitsen på løsnet uten problem med et par slag Boltene mellom girkassen og motorn nede med traversen ser forferdig ut og komme til, men dem er null stress om du jekker motorn litt opp på girkassen og har en 16mm fast nøkkel. Bare løsn dem før du løsner de andre girkasse boltene! Enda et triks vi lærte oss sist gang var og fjerne motorfestene (gummiputene) vekk fra både motor og chassi før du prøver og få motorn innpå girkassen igjen. Det blir da 100x lettere og entre girkassen igjen og du kan løfte motorn høgd nok til og få inn disse etterpå Kommer litt etter litt fram i minnet her [emoji28] Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2017 Knallbra ja har skrudd en del før så vet om torxskruene eg pleier og å gi de ett par solide slag. har hatt av girkasse på en c5 en gang så vet litt hvordan boltene er å komme til den gangen brukte eg 3 lange forlengere for å komme til boltene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2017 Knallbra ja har skrudd en del før så vet om torxskruene eg pleier og å gi de ett par solide slag. [emoji4] har hatt av girkasse på en c5 en gang så vet litt hvordan boltene er å komme til den gangen brukte eg 3 lange forlengere for å komme til boltene [emoji14] C5 er vel så og si prikt likt som 3bg [emoji4] Eg hadde kobberpasta på alt av bolter til fronten (boltene te rammevangen, fangern, grillen osv) da eg ofte har opplevd disse har rustet fast, og mutern i plastiken begynner og spinne. Men pleier alltid og sjekke med magnet at det faktisk er stål og ikkje noe noe alu tull før koberpasta kommer i nærheten. Var en fryd og demontere neste gang då [emoji16] lykke til og hold oss gjerne oppdatert [emoji4] Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2017 Holder på med det samme i en B7 nå og det gikk veldig greit å ta ut motoren og la kasse stå igjen. Ser av tipsene over her at det må være ganske mye som er likt. Anbefaler låseverktøy om du skal ta reg reima i samme slengen. Om du har diesel kan du få kjøpe verktøyet mitt om ett par dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2017 Takk har låseverktøy liggende men takk for tilbudet Gåen motor på din og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2017 Skjønner Kjøpte bilen pga. motorhavari jeg. Syntes ikke jeg kunne levere den på høggern. Har ikke åpnet den havarerte, men den sitter bom fast og den varslet om lavt oljetrykk rett før den skar seg. Ble litt skremt da jeg åpnet donormotoren. Umbrako til oljepumpe var nesten helt rund, og det var ikke lenge igjen før drevet på veiva tannet over. Bilen har 232' og donormotoren 190'. 2.0 TDI BLB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2017 Jeg skulle ritignok ha ut kasse uansett, men syns det var myyye enklere å løfte ut motor og gir komplett. Er en drøm å stå å skru turbo og alt mulig annet tull med motor ute av bil, og ikke noe problem å få den ut med alt på om kassa blir med. elnett er også bare å vippe hjernen over til motor så følger alt med ut og du slipper å tre det rundt etterpå, men smak og behag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...