Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp her til problemløsning:

førerdøra ville ikke åpne seg i dag, så ble det mye demontering og rør før jeg kom frem til følgende:

døra vil åpne seg innenfra men ikke utvending, demonterte dørtrekk og fikk "dytta opp" tappen over den gule "dingsen" så wiren ble stram igjen.. Da fungerte førerdøra fra utsiden som normalt - så låste jeg bilen med sentrallåsen for å prøve, og låse opp igjen, nada nix.... dytta opp manuelt og det fungerte som normalt. Så prøvde jeg med nøkkel fysik i hullet, nada nix.

20171104_132205.jpg

Så når jeg ikke låser bilen fungerer døra som den skal, låser jeg den, og låser opp igjen, så blir den nede slik som på bilde, wiren blir løs og døra fungerer ikke fra utsiden..

A4 B8.5 2012/13 modell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,hvis bilen er innfor 100 tkm og 5 år så hør med Audi om få dekket dette på garanti.Vet at det er byttet til en ny type wire på Q5 pga samme problemer med wire.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut wire og bøy den slik den er montert, går den tregt da? Hvis wire går fritt er det låsekassa som henger og må skiftes. Skiftet en del slike... Men sjekk wire først, for den er billig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar - Audi løste problemet selv om garanti var gått ut (90 000 km, men over 5 år, mai 2012...).

Bytta wire, problem løst. takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.