Vw Passat 2013 Elektrisk utsvingbart hengerfeste funker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en passat 2013 hvor det elektriske hengerfeste ikke funker, det er ikke lys i knappen heller så kan virke som det ikke er strøm ditt, noen som har noen tips om hvor jeg burde starte og feilsøke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette en garantisak da ? Eller er den regget i 12 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 2013 nesten 14 siste utgaven av b7 Passat Rline og alt av utstyr :) forrige eier hadde bilen på feilsøking innenfor garanti på dette men ble aldri fikset da hengerfeste sto alltid ute og han glemte det bort dessverre vet jeg ikke noe mer om det gjelder ennå, da jeg nylig har kjøpt bilen og den har gått snart 140... så tviler vw tar dette på garanti nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke garanti, men går nok på reklamasjon. Er ikke forventa at den skal vare mindre enn 5år. Ta deg en tur innom, kanskje blir du overrasket. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden den har gått over 100 får vel svaret nei, men skader ikke prøve så får ta en tur innom vw :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanti er som regel 5år/100k km, reklamasjon er noe annet.

 

Krysser fingra og håper det går veien! :) bare spør om det er forventet at en del som sjeldent blir brukt skal ta kvelden etter så kort tid. Av alt annet jeg har fått garanti og reklamasjoner på så er det alltid enklest på det elektriske føler jeg. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest ut feilkoder? Tror det er en egen sikring til kontrollmodulen som er montert i venstre hjulbue bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme modulen som styrer elektromotoren styrer også bremselys, ryggelys osv. Om du har hatt kortslutning i kontakten (Siden den har stått ute i flere år) kan det ha ryki ei sikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest ut feilkoder eneste jeg fikk var en på backup Cam men det funker som det skal og det gjør egentlig alt annet også bare feste som er dødt.

Det kan nok stemme bra med en feil i kontakt, forrige eier hadde problem med bremselyset på luka viste seg å være en kontakt, etter dette hengerfeste døde tidligvis er det noen som ikke har gjort noen god jobb ser det ut som, får håpe reklamasjon eller garanti tar dette må nok bytte modul sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du sjekke etter ødelagte sikringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, det var venstre hjulbue? Må demontere mye bekledning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke sikringen er ved kontrollmodulen.

 

Passaten har to eller tre sikringsbokser rundt om kring - Må være i en av disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.