VR6 fusker på tomgang og pådrag.

Anbefalte innlegg

Har en 1992 Passat VR6 som fusker på tomgang.

 

Når jeg starter den går den normalt i 10-15 sek, og så begynner den å fuske. Man hører at det putrer i eksosen bak bilen, og man kjenner at motoren går ujevnt.

Om jeg tråkker på gasspedalen litt fort går den først ned på turtall, for deretter å komme opp igjen.

Når jeg kjører den og drar på nøler den veldig på lavere turtall, før den drar igjen litt høyere opp.

 

Det jeg har prøvd til nå er: - Byttet plugger og kabler

- Byttet LMM

- Sjekket at alle dysene fungerer

- Byttet den blå venntempsensoren.

- Sjekket for vakumlekkasjer

- Sjekket bensisnpumpereleet (ca. 3ohm mellom kontaktene når releet er trekt)

 

Er litt i villrede på hva det kan være...

Tar i mot alle tips med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk kompresjon og ta et sylinderlekkasjemål :) forklarer ikke at den går normalt i 10-15sek. men siden du har tulla med alt det andre så kan det være greit å iallefall sjekke at motoren har god nok komp på alle sylindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok sjekke etter feilkoder med VAGCOM, og kanskje spesielt med tanke på bensintrykk (fra pumpa - kan være slitt), noen av sensorene på kammene, eller "hallgiver", osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Bensinpumpe

2. Vakuumlekkasje / falskluft i veivhusventilasjon. Jeg måtte bytte denne en gang på min gamle VR6:

VW-Golf-MK3-VR6-AAA-Engine-Breather-PCV-Valve-Diaphragm-021-133-429-A-UK-Seller-151074531815.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.