#1 Skrevet November 6, 2017 Har en 1992 Passat VR6 som fusker på tomgang. Når jeg starter den går den normalt i 10-15 sek, og så begynner den å fuske. Man hører at det putrer i eksosen bak bilen, og man kjenner at motoren går ujevnt. Om jeg tråkker på gasspedalen litt fort går den først ned på turtall, for deretter å komme opp igjen. Når jeg kjører den og drar på nøler den veldig på lavere turtall, før den drar igjen litt høyere opp. Det jeg har prøvd til nå er: - Byttet plugger og kabler - Byttet LMM - Sjekket at alle dysene fungerer - Byttet den blå venntempsensoren. - Sjekket for vakumlekkasjer - Sjekket bensisnpumpereleet (ca. 3ohm mellom kontaktene når releet er trekt) Er litt i villrede på hva det kan være... Tar i mot alle tips med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2017 sjekk kompresjon og ta et sylinderlekkasjemål forklarer ikke at den går normalt i 10-15sek. men siden du har tulla med alt det andre så kan det være greit å iallefall sjekke at motoren har god nok komp på alle sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2017 Du bør nok sjekke etter feilkoder med VAGCOM, og kanskje spesielt med tanke på bensintrykk (fra pumpa - kan være slitt), noen av sensorene på kammene, eller "hallgiver", osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2017 1. Bensinpumpe 2. Vakuumlekkasje / falskluft i veivhusventilasjon. Jeg måtte bytte denne en gang på min gamle VR6: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...