#1 Skrevet November 10, 2017 I disse kalde vinterdager vurderer jeg å montere en vedlikeholdslader. Blir da hurtigkoblingsplugg med en løs c-tec lader med vedlikeholdsfunksjon som er tenkt montert. Spm er hvor koble den på? Bilen er såkalt «smart» med overvåking av batteri og lading. Kunne tenkt meg å koblet meg direkte på batteri under førersete med hurtig plugg lett tilgjengelig. Vil dette funke eller vil det bli tull med «overvåkingen»? Eller må jeg igjennom ladepunkter i motorrom? (Synes sistnevnte funker dårlig av en eller annen grunn) Mvh Anders Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2017 Hei! Monterte defa sin lader i min 2007 A6, da jeg er mye bortreist over lengre perioder, og dermed har opplevd å komme hjem til flatt batteri. Koblet jord på jordkontakten/ladepunktet i motorrom. Pluss koblet jeg på en skinne i en "elektrisk boks" full av releer og diverse i vannkassen, på høyre side (+ ladepunkt i motorrom går inn på denne skinnen, og videre til "batteri regulator/sensor" og inn på batteriet.) Med andre ord, prøv å følge + kabelen fra ladepunkt i motorrom, og du finner garantert en plass å koble til laderen. Håper det svaret var til hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...