Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg senket bilen min for en del år siden.

Skal skifte dempere nå, så ser jeg at jeg kan ha satt fjærene feil . Venstre på høyre og Høyre på Venstre.:confused:

 

På fjærene står det 29969 VA (F) og 29969 HA (F)

Jeg tviler på at V og H er Norsk stemplet på fjærene for Venstre og Høyre, så da lurer jeg på hva de betyr VA og HA

Noen som vet.?

 

Tom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett venstre / høyre fjærer. Kun fremme / bak.

 

Edit, står det ha og va på begge fjærene fremme? Eller va på de fremme ha bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett venstre / høyre fjærer. Kun fremme / bak.

 

Jeg har faktisk ett problem når jeg svinger helt over til venstre , da er det som at jeg sleper høyre dekket etter bilen.

Det er en veldig rar oppførsel på bilen og ratt. Men svinger jeg til Høyre , så er det helt normalt.

Fikk en A-HA opplevelse når jeg såg VA fjære sto på Høyre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HA og VA står for Hinten og Vorne, altså tysk for henholdsvis bak og foran. Altså ikke skille på høyre og venste, men for og bakfjærer.

 

Har forøvrig samme problem på min egen S2. Årsaken hos meg er bare at hjulet tar i innerplastskjermen i hjulbuen ved fullt utslag, ser tydelige merker i innerskjermen. Merkelig nok er det bare slik når jeg svinger til venstre. Kan være så enkelt som at innerskjermen ikke sitter skikkelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HA og VA står for Hinten og Vorne, altså tysk for henholdsvis bak og foran. Altså ikke skille på høyre og venste, men for og bakfjærer.

 

Har forøvrig samme problem på min egen S2. Årsaken hos meg er bare at hjulet tar i innerplastskjermen i hjulbuen ved fullt utslag, ser tydelige merker i innerskjermen. Merkelig nok er det bare slik når jeg svinger til venstre. Kan være så enkelt som at innerskjermen ikke sitter skikkelig..

 

Ok.

Det er mer enn bare en lyd som kommer fra høyre hjul. Helle bilen vingler. Men har akurat vært ute å testet litt med svingingen. Det viser seg at rattet er feilkustert etter senter. Så har de som har tatt 4 hjulskonroll stilt spissingen etter det.

Da svinger bilen mer til venstre enn til høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.