#1 Skrevet November 14, 2017 Holder på med en bil der jeg ikke får luftfjæringen til å heve seg. Fant først luftlekkasje på høyre bak for der var den tydeligvis feilmontert uten tetning av verksted. Tetning satt på plass og foesøkt å heve bilen men ingenting skjer. Er lufttrykn på systemet men når man trykker på knappen for heving så blinker det grønt indet man prøver å så skjer det ikke mere. Fremme er bilen seget helt ned så hjulene tar i hjulbuen omentrent. Hører ingen lekkasje. Sjekket med vcds og får opp controll position not learned 01437. Kommer også opp en kode om at han ikke klarer å nå høyden. Dette har skjedd ifbm med at bilen har vært på verksted for skifte av en belg av foreige eier. Kan det være noe i luftblokka?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2017 Har hatt tilsvarende problem i åras løp på 2003 allroad, prøv å løfte bilen med jekk, 5-6 cm slik at det ser sånn noenlunde normalt ut. Prøv nå. Man kan se en del verdier med Vag-com, -Level control, og leit litt frem, så kan man se ymse trykk her og der, og om pumpa virkelig går etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2017 Ja kompressoren går og lader opp trykket men han vil ikke fylle demperene fremme Skal forsøke å jekke opp fronten slik at den er sånn noenlunde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2017 Kan også være lurt å se på trykket kompressoren klarer å bygge opp. Blir slitt med tiden, og klarer ikke de 8-10 barene som er nødvendig. (Reservoartanken skal ha så mye som 14-15 bar) Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2017 Viste seg at det manglet en o-ring forran. Fikset å fikk bilen opp. Men han ligger fortsatt med feilkode 01437. Har prøvd å legge inn høyden men sliter med å få error på ch 5 i vcds. Dermed blir jeg ikke kvitt feilkoden og bilen er mildt sagt litt skeiv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2017 (endret) mulig denne siden kan hjelpe deg; http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4B)_Level_Control_(4-Wheel) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2017 Takk men det er den jeg har brukt, men får ikke save på ch5. Kommer opp error 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2017 (endret) Plutselig satt jeg midt oppi akkurat det motsatte........ Jeg har bestandig kjørt på level 3 på min allroad. Nå har det blitt minus 5 grader, og tidligere i dag kom jeg sannsynligvis borti knappen for heving når jeg skulle starte, for nå stod bilen på level 4, ingen ulykke det akkurat, men den ville ikke ned igjen når jeg trykket senkeknappen, fikk etter hvert warning i displayet. Koplet på Vagcom-kabelen, og sjekket litt rundt dette, lå en feil der siden bilen er såpass høy nå, men uansett hva jeg prøvde på, så ville den ikke ned på lavere nivå. Trykket lå på 10,1 bar. Jeg byttet en belg bak for 2 måneder siden, etter å ha kjørt med lekk belg i et halvt års tid i sommer. Da sank bilen ned etter 3-4 timer, og ved oppstart av bilen var det "ny" luft hver gang, samt nytt påfyll av lufttrykk under kjøring. Nå er systemet potte tett. Kan det være fukt fra stadig påfyll av luft i systemet som har laget en isplugg i fordelings-blokka? Noen som har en idè, for hvordan jeg kan få fuktigheten ut for godt? Orker ikke skru så mye bil nå akkurat, så jeg tenkte på litt isopropanol i filter/støydemper (1 på tegning) som er i reservehjulsbrønnen, når gradestokken stiger litt igjen, og så senke/heve noen ganger. Har aldri byttet tørkeren (3 på tegning), så den kan kanskje skiftes i samme slengen? Den er på pumpa, og da må vel pumpa ut........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...