#1 Skrevet November 16, 2017 (endret) Lurer på om det er noen her som har vært borti at bilen plutselig går på 3 sylindere? Er en 1.8 tfsi (CDHB motor) Har fått opp feilkode P0304 som jeg da har funnet ut er at sylinder 4 missfire. Jeg har bytta om coiler og bytta plugger. Jeg har også sjekke komprisjon og den er fin hele veien. Jeg tok tilslutt å brukte 1 plugg på 1 coil jeg vet funker også tok jeg å tok den coilen over på kontakten til nr 4 og fikk den inntil gods, men da måtte jeg bøye litt på hele "kabelrekka" til coilene og da gnistret det også på sylinder nr 4. Begynner å mistenke at det er evt kontakten inn til coilen som er litt slapp kanskje ? Noen som har vært borti det før ? Fikk også høre fra en MC mekaniker som sa at han hadde opplevd at plugger kan gi gnist uten for sylinder også ikke i sylinder. Det jeg ikke skjønner med det er åssen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2017 Hvis du har byttet om på coiler og byttet plugger så høres det ut som dårlig kontakt en plass ja. Enten på coil eller på dyse. Evt feil med dyse...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2017 Jeg får ikke opp dyse feil eller noe sånt. Bare brukt appen Torque så vet at det ikker vacom. Skal få lånt meg vagcom i morgen. Pluggen er våt og det var også komptesteren. (ja jeg var dum å ikke tok sikringen til bensinpumpa når jeg sjekka kompersjon i bilen ) Tror ikke det er en dyse. Men igjen jeg vet ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2017 Vel da ser det ut som Roger hadde rett... Vel med denne feilkoden jeg har fått med vagcom så ser det ut som det er dysa Surfa litt rundt på nette å fant en annen tråd om at det var dysa. Problemet mitt nå er om det er en nettside som evt selger dyse til denne bilen. Eller må jeg krype til korset og kjøpe orginal hos forhandler ? Tuesday,28,November,2017,17:51:36 VCDS Version: Release 17.8.0 (x64) Running on Windows 10 x64 http://www.Ross-Tech.com Address 01: Engine Labels: 06H-907-115-CAB.CLB Control Module Part Number: 8K1 907 115 M HW: 8K1 907 115 Component and/or Version: 1.8l R4/4V TF H10 0002 Software Coding: 010C000C180F0920 Work Shop Code: WSC 02145 785 00200 ASAM Dataset: EV_ECM18TFS8K1907115M A01002 (AU48) ROD: EV_ECM18TFS_AU48.rod VCID: 387EA54483876F8672-806C 3 Faults Found: 4063 - Cylinder 4 P0304 00 [039] - Misfire Detected Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 95684 km Date: 2009.07.08 Time: 02:05:16 Engine speed: 822.00 /min Normed load value: 26.3 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 18 °C Intake air temperature: 1 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 13.970 V Unlearning counter according OBD: 80 7960 - Cylinder Disabling P130A 00 [167] - - MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 95684 km Date: 2009.07.08 Time: 02:06:00 Engine speed: 826.50 /min Normed load value: 25.5 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 22 °C Intake air temperature: 1 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.853 V Unlearning counter according OBD: 40 4051 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 00 [039] - - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Readiness: 1110 0101 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2017 Vel da ser det ut som Roger hadde rett... Vel med denne feilkoden jeg har fått med vagcom så ser det ut som det er dysa Surfa litt rundt på nette å fant en annen tråd om at det var dysa. Problemet mitt nå er om det er en nettside som evt selger dyse til denne bilen. Eller må jeg krype til korset og kjøpe orginal hos forhandler ? Hvis pluggen var bløt så kommer det jo bensin, men mulig det ikke kommer nok kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2017 Bilen er nå på verksted og skal bli ferdig til mandag (04/12-17) Feilen var dysen. Den var åpen hele tiden. Så ny dyse er på vei og får den nok i morgen og da blir alt satt sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...