#76 Skrevet Mars 13, 2018 Hei Igjen. Jeg finner ikke ut hvorfor AFR legger seg opp på 17-18 under light load. Tomgangen er helt fin. 14.7. også under veldig fin økonomisk kjøring. (nesten ingen motstand,, load) Men den går veldig bra (tror jeg) med full gass. AFR 10.5/11-5 Tror kanskje det kan vær dysene som ikke spruter skikkelig. Som tidligere nevnt, så har jeg 5 Bosch dyser fra den tuning pakken jeg kjøpte. Bosch 440cc 280150558 (435cc) kan jeg bruke disse på MTM 350 chippen? orginalt er det jo disse dysene : Bosch 360cc 0280150984 (359cc). Det er jo 76cc mer med 440cc dysene. Vil lamda ,ECU tilpasse, juster slik at jeg kan bruke disse dysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Mars 13, 2018 Nei, det kan du ikke bruke. Du må begynne i riktig ende som flere tidligere har sagt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Mars 14, 2018 Nei, det kan du ikke bruke. Du må begynne i riktig ende som flere tidligere har sagt her Det er faktisk ikke så lett å bare begynne i riktig ende når jeg så si har byttet ut alt av motordeler. Nytt Coilkit 2.0tfsi , Plugger , LMM , Trykkregulator 3.8bar , Pumpe , Filter, Vanntemp giver (bak motor), Bankesensorer, Lamda. Jeg har skrudd fra alt for å sjekke vakumslanger, sett om der er korrisjon på ECU pinnene. sjekket ledningene som går til alle komponenter i motorom. Jeg har i dag testet disse 440cc dysene, og først da så holder AFR seg under 15. Men vet ikke om det er for at de er større enn de orginale?. Bilen gikk ikke så bra på full boost. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Mars 14, 2018 Det er faktisk ikke så lett å bare begynne i riktig ende når jeg så si har byttet ut alt av motordeler. Nytt Coilkit 2.0tfsi , Plugger , LMM , Trykkregulator 3.8bar , Pumpe , Filter, Vanntemp giver (bak motor), Bankesensorer, Lamda. Jeg har skrudd fra alt for å sjekke vakumslanger, sett om der er korrisjon på ECU pinnene. sjekket ledningene som går til alle komponenter i motorom. Jeg har i dag testet disse 440cc dysene, og først da så holder AFR seg under 15. Men vet ikke om det er for at de er større enn de orginale?. Bilen gikk ikke så bra på full boost. Forstår. Men du må altså bruke deler som er beregnet for hverandra. Enten må du skaffe chipper og dyser som er beregnet for turboen du har, eller så må du montere org. dyser og turbo og bruke MTM chippen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Mars 16, 2018 Jeg var bakom innsuget og fikklet ,fikk skiftet den one way Valve bleederen , tilfelle den var ødelagt. Men det var den jo ikke . Men når jeg skulle skru på alt igjen, kom jeg litt borti den vakumslangen som går til vakumtanken , som også går inn i bilen. (ikke ECU slangen) Så smuldret den rett av stussen til insuget. ' Jeg krysser nå fingrene for at det er dette som problemet med bilen min. Må bare komme meg ut å kjøpe ny vakumslange. Noen som vet hva den vakumtanken er god for? Hva annet er det som trenger vakumstyring som går inn i bilen ved alt det eletriske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Juni 6, 2018 Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt. Bilen er nå i orden. Det var de gamle MTM chippene mine som utrolig nok ikke funket slik de skulle mer. Bytta til noen SKN 375hk chipper , og AFR ble så bra den kan bli. På lett kjøring og pådrag. For å si det slik , så har jeg aldri hørt om at chippene kan ta kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...