#1 Skrevet November 23, 2017 (endret) Skiftet selv batteri på bilen(ser ut til å være en tabbe) og etter start virket ikke knappene på rattet som styrer radioen. som er rns-e. Det er tydelig at bilen ikke finner radioen da heller ikke displayet i dashen verken viser stasjon eller cd, enheten virker helt fint når jeg slår den på med sin egen knapp men slår seg ikke av når jeg tar ut tenningsnøkkelen. Fikk det lokale bilverkstedet (ikke vag) til å ta diagnose, fikk opp feilkode på manglende kommunikasjon med radioenhet,slettet feilkode men ingen forandring.Jeg foreslo å kode inn radioen på ny men det hadde de ikke tro på,de spurte også support til sitt diagnosesystem, det eneste de foreslo var å lete etter sikringsbrudd.Vi fant ingen sikringer i stykker. Der står nå saken, er det noen som har forslag på løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2017 legg ut koding for radio og instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2017 Hva mener du? Jeg kan altfor lite om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2017 Bil og radio må passe sammen, med koder. Kan for eksempel bruke VCDS for å lese de kodene som er. Se http://www.ross-tech.com eller på sidene her på Forumet som har med diagnose å gjøre. Sengelektyre: http://www.ross-tech.net/VCDS/download/manual/VCDS-Printable-Manual-2015.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2017 Takk for svar,skal prøve å lese meg opp på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2017 Hvis radio har vert uten strøm for lenge så må Møller kode den opp på nytt. Dette er pga. bilen vet ikke at dette er orginale radioen lenger, og da kan det jo i realiteten ha blitt byttet radio som kan være tyvegods. Av sikkerhets hensyn må Møller koble opp mot en hiddenbase som bekrefter at radioen er legitim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2017 Da er det løst,jeg fortalte ikke i første post at det er ettermontert DAB adapter.Når vi plugget ifra dette, virker rns-e som den skal.Ser ut til at dab adapteret har tatt kvelden og forstyrret forbindelsen mellom bilen og rns-e. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...