Klakking/romling i bakstilling vw golf mk3 syncro

Anbefalte innlegg

Nå etter det ble snø og is og jeg skal leke litt med bilen så har jeg begynnt å hørt div lyder fra bakstillinga på bilen,det er ikke lyder som høres ved normal kjøring,kunn om en spinner og leker seg litt.om jeg tar løs i revers og bilen spinner litt klakker det i bakstillinga helt til det kjennes ut som den får grep,da forsvinner lyden.om en spinner frammover romler det fra bakaksling,men ikke ved vanlig kjøring.hva kan dette være?diffen?drivknuter?stusser på at lydene kunn er der når hjulene har dårlig feste🤒

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en mekanisme baki der som sørger for at hjulene driver i reversj. kan være at den lager litt lyd? siden du sier at det skjer når du endrer fra reversj til framover.

 

kan jo være slitt /på tur til å ryke. er bare en plastarm som er aktuert av en vakuumaktuator som får signal fra ryggelysbryter og no rele greier :)

 

dette med romling kan jo være hva mye rart i grunn. dårlig opplagring i diff som gjøre seg gjeldende når viskose "låser" og gir driv bakover.

 

pell det fra hverandre å ta en titt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan stå helt stille og sette den i revers,viss det da er glatt så virker det som klakkinga i revers er der helt til hjula tar tak og da rykker det på en måte i.det med opplagring av diff kan ha noe for seg da det kjennes ut som det er litt dødgang i bakaksling også om en er litt brå på clutch ved girskifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.