Oljelekkasje bak registerreim på 2.0 TDI CR i 2013 A6 + Generelle problemer?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noen gjengangere på oljelekkasje bak reg-reim på disse? Tok av plastdekslet over registerreimen i går og ble litt overrasket :bs:

 

Det er oljesøl på bunnpanne, og helt opp til kamdrev i front på motor. Ingen ting på sidene.

 

I utgangspunktet tenker jeg at det er mest naturlig at olje kommer fra toppen og renner ned (ref. tyngdeloven) men det er mer olje i bunn og jeg får en følelse av at oljen oppover har hengt med reima fra bunn.

 

Simmering på veiv? Eventuelt holderen (indre register deksel) ?

 

Er det andre ting som bør gjøres med disse motorene etter hvert? Den har snart gått 150.000 km.

 

Har nylig byttet en BLB (2.0 PD) og strekt opp den jeg satte inn. Ble rett og slett sjokkert over kvaliteten på oljepumpe-rælet i disse : eek :

 

20171201_193249.jpg

 

20171201_193240.jpg

 

20171201_194123.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BLB og CR motor må du ikke sammenligne. det er ikke det samme.

 

det blir som jeg har sagt mange ganger og sammenligne god gammel rekke 5 med rekke 5 i t5, touareg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammenligner de ikke direkte, er fult klar over hva både CR og PD er for noe :) Men allikevel kjenner man seg fort igjen på en CR når man nylig har skrudd mye PD :)

 

Jeg har ikke blitt nervøs over generelle problemer med CR, basert på det jeg har tuklet med på PD'n. Men jeg skal ta jobben selv på A6 og vil da ha alle delene og eventuelle spesialverktøy tilgjengelig når jeg skal gjøre jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste seg at «oljen» var frostvæske blandet med støv fra slitt reim. Vannpumpe lakk og hadde gjort nytta si.

Var først når jeg vasket sølet at jeg ble overbevist om at det ikke var olje. Det var mye seigere å vaske vekk enn hva olje er. Skiftet sim ring på veiv i samme slengen. Alt er egentlig likt som på PD’ene og samme verktøy kan brukes. Jobben var enkel og gikk på 7-8 timer inkludert mye rengjøring og generelt var jeg nøye med alt hele veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.