#1 Skrevet Desember 6, 2017 Hei, min første post på dette forumet! Har kjøpt meg en 2001 S3, det lukter en blanding av eksos/bensin og eller svidd olje i kupeen både under kjøring og på tomgang. Har sniffa meg rundt i motorrommet og det er ingenting bak motoren som lukter, men i området rundt innsug kjenner jeg lukt, men klarer ikke å lokalisere det. Noen som har vært borti det samme og har noen tips? I følge en feilmelding så skal det være en lekkasje mellom turbo og innsug, uten at jeg har funnet noen årsak her heller. Mulig det er kanskje en sammenheng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2017 Du har ganske sikkert lekkasje i veivhusventilasjonen. Den ender opp i en plastalbue på oljekjøreren under innsug. Ikke uvanlig at denne plastalbuen blir sprø og sprekker opp. Da vil du få lukt av eksos/olje både i motorrom og kupé. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2017 Takk for tips! Skal sjekkes ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...