#1 Skrevet Juni 29, 2005 Hva skal riktig lufttrykk i 225/45 17" være ? Dekkene står på en Passat 1,9 TDI Stv Highline. Hvor kjøper en oppdatert CD til Navigasjon i Passat. (Stor type) SOL I DAG !!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2005 Hva skal riktig lufttrykk i 225/45 17" være ? Vanskelig å si - det varierer litt etter hvor tung bilen er. Har du en relativt lett motor vil jeg tippe omkring 2.1 bar. Eller kan jeg anbefale kritt-metoden som jeg tror jeg har sett beskrevet i en annen tråd her: - kritt en strek på tvers av dekket. - kjør en liten runde - sjekk slitasje mønster på krittstreken - gjenta punkter over inntil jevn slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2005 har samme dekk-dim, og kjører på 40pund foran og 38 bak (på 200'en). Det er blitt kjørt med "vanling" lufttrykk (32pund) på de dekkene jeg har, og dem er slitt i ytterkantene på alle dekkene. Nå er det seff forseint å rette på det. Dekkene er mye slitt. Men jeg har blåst opp trykke som nevnt over. Og det sporer noe så vannvittig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2005 det skal alltid være mer luft i lavprofil dekk enn andre dekk, ca. 0,8-1,0 psi mer. alt etter bil og tngde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...