Dekk, 195/65-15 V, anbefalinger/vurderinger

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg nye sommerdekk etter at det er litt inn til corden på innsiden på det ene dekket etter en noe uheldig slakke i ett endeledd over tid, og har ringt rundt litt og sjekket.

Kravene mine er at de skal være forutsigbare på vått føre, og bremse bra på vått. På tørt skal de være balanserte og sitte godt, og ha god stabilitet i høye hastigheter, dvs 200+ (Skal på kurs i utlandet snart..)

Har kommet til at jeg vurderer:

Continental Premium Contact.

I følge tester bra på vått, men ikke best på tørt føre og retningsstabilitet.

Toyo CS1 (tror jeg det var)

Skal være ett dekk som er godt på tørt, og blitt bra på slitasje og vått også med siste mønsteret.

Marangoni Vanto

Gjort det bra i tester i det siste, spes på tørt. Men litt mangler på vått, slipper litt brått på vått og er litt inkonsekvent.

Falken ZE312 (tror jeg det var)

Forhandleren brukte seg selv om referanse for at det er ett bra dekk, men har en medfødt skepsis for forhandlere som sier de har ting selv.

Barum

Billigre fra Conti. Er visst dårligre på retningsstabilitet og støy enn Conti PC. Ellers like bra eller bedre enn Conti på andre områder.

Er det noen som har noe erfaring med noen av disse dekkene? Eventuelt andre alternativer som fungerer på på Møre med været som er der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian er helt utelukket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte Nokian da jeg skrev innlegget ja. Er de bra er de bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.