Passat 2009 TDI starter av og til ikke. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt litt men ikke funnet konkret svar eller lignende tilfeller.

 

Jeg har en Passat 2009 2.0 tdi 4motion. Bilen fungerer helt utmerket og har ingen plager eller feil som jeg kjenner til. I det siste så har jeg opplevd at bilen ikke vil starte som normalt. Alt er som normalt når jeg putter nøkkelen i, tenningen går på, radioen starter og ingen varsellamper, men i det jeg trykker den helt inn for å starte den, så skjer det absolutt ingenting. Ingen lyder, ingen respons. Jeg må somregelt ta ut nøkkelen, prøve om igjen med litt venting mellom hvert forsøk og plutselig kan den starte helt som normalt igjen. Problemet har oppstått hvis jeg har tatt en kort stopp ved butikken, fylt drivstoff og det har sjedd når jeg skal ta ut bilen om morgenen. Så det er helt vilkårlig i hvilket sammenheng dette skjer, men i alle tilfellene er problemet akkurat likt. Alt går som normalt helt til jeg trykker nøkkelen inn siste biten for å få start, da skjer det ingenting. Litt pinlig å stå med dieselpumpa å ha mange biler bak å ikke få start : smil :

 

Bilen står i varm garasje.

 

Har noen opplevd samme problemet eller vet hva årsaken kan være?

 

Får ikke opp noen varsler og det kan gå dager mellom hver gang det skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være nøkkelen? Bytt batteri, prøvd ekstranøkkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige børster på starmotor kan også gi slike symtomer. Hadde også en kolega på jobb hvor batteri var dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningslåsen eller innslag på startmotor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har en helt splitter ny nøkkel og det opptår med begge nøklene. Tror ikke det kan være batteret heller da den starter kjapt og normalt etter at den har fjusket og alle ganger ellers. Kanskje tenningslåsen som er tullete. Skal få sjekket dette nermere med verksted om det blir et vedvarende problem eller blir hyppigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.