Problemer med camshaft sensor.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en RS6 C5 ,

Motorlampa lyser og jeg har en feilkode på camshaft sensor (g40). No signal. Prøver jeg å koble den fra får jeg en annen kode , open circut or short to ground .

Jeg har byttet sensoren men fortsatt samme feil..

Alle 4 kammer er riktig plassert. Og regreim er montert riktig,

Motoren starter å går 100% strøkent,

Det er bare den helvetes feilkoden som jeg ikke blir kvitt.

 

Noen som har råd eller forslag til hva jeg må sjekke?

 

Er tom for ideer nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "koppen" i enden av kammen går ikke an å vri feil,da den skal stå i et spor.

Ledningsnettet tror jeg ikke det er siden feilkoden forandrer seg hvis jeg kobler fra kontakten på sensoren.

 

- - - Updated - - -

 

Ja den er orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en RS6 motor stående som jeg tok sensoren fra. Har prøvd begge to fra den andre motoren men samme feil på alle 3 . Dvs den som stod der og begge fra andre motoren , jeg har konkludert med at det må være liten sjans for at alle er gåene.. men jeg kan ta feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dukket feil plutselig opp eller i forbindelse med type service feil kom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Da jeg kjøpte bilen gikk den ikke reint,fant ut at den ene kammen stod ei tann feil, fikk vridd denne og motoren går nå helt reint og alle merker stemmer, men etter dette kom denne feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler en telefon til S-Sentrum. De skal greie på dette, ikke lett å bli klok av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det vært byttet kamkjedestrammer?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ja det hadde det,men nå har jeg byttet motor og har fortsatt den samme feilen,eller den er litt forandret, nå er g28 innblanda også.. ps: bytta ikke motor pga det..

Jeg hadde en gåen girkasse og jeg hadde en annen motor som jeg hadde ferdig sammensatt med girkasse og nye turboer så det var enklere å bytte over bare. ..

Legger ved et bilde av feilkoden.

Se bort ifra den fuel feilen, den er under kontroll...

Men hadde satt stor pris på tips om hva dette kan være da motorlampa lyser.

Bilen går bra og er lettstartet.

IMG_20171227_101648.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.