Gjelder 12 års rustgaranti på bruktimport Audi/VW?

Anbefalte innlegg

Sikker på dette? Har VAG 5 år på alt i hele Europa? Trodde man måtte kjøpe dette da bilen var ny i utlandet, men det kan selvsagt ha endret seg :)

 

Kan ikke tysk. Men dette står på volkswagen.de

Screenshot_20171222-215613.png

 

Screenshot_20171222-215627.png

 

Screenshot_20171222-215642.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke tysk. Men dette står på volkswagen.de

 

Ikke jeg heller, så takk for ingen ting ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en rustflekk under panser har egentlig ingenting med gjennomrusting. Da må det være hull. Hadde Touranen inn på garanti jobb for rust i falser. Reg sent i 10. Fikk 70% dekning og fikk jobben utført.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller, så takk for ingen ting ;)

 

Er vel noen her som kan si hva det står der vel : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noen her som kan si hva det står der vel : haha :
Åpne nettsiden i Google translate, så får du et passelig overblikk

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Screenshot_20171223-011326.png

 

2år er standard men kan utvides med 1,2 eller 3år hvis man betaler for det i Tyskland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja rust under fals på dører og panser er garranti. Rust i hjulbuer, kanaler steinsprut på panser ,fremkant av tak er ikke garranti da dette er bruks slitasje. Feiljusterte dører kan resultere i steinsprut i fremkant av dører og /eller fremkant av bakskjermer ,- dette kan gå på garranti fordi bilen ikke har vært justert riktig i dører før overlevering til kunde. Dette skal sjekkes ved klargjøring av bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feiljusterte dører osv har bare en begrenset reklamasjonsrett ved yttre påvirkning

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her et bilde fra falsen under panseret for den interesserte;

 

F27D8DFC-D811-4349-A993-EBD8CD33A052.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feiljusterte dører osv har bare en begrenset reklamasjonsrett ved yttre påvirkning

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Hadde reklamasjon på subb av pakninger i døråpninger på golfen min rett før den ble 5 år. Ble fikset med 100%dekning pluss rust mellom kanal og framskjerm og sinkslipp på dører. Dett var for 2år siden. Tror ikke jeg hadde fått like god dekning i dag dessverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her et bilde fra falsen under panseret for den interesserte;

 

[ATTACH=CONFIG]255974[/ATTACH]

 

Den der hadde jeg trodde du kanskje skulle falle bedre dekning på kanskje. Sånn rust og fals rust. Er noe av grunnen til at jeg vil ta hulroms behandling med fluid film

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører noen forhandlere på Østlandet ikke er så glade i tectyl eller andre behandlinger og mener at det påvirker negativt. Mens flere (bl.a Møller) på Vestlandet gjør det fast på alle biler, hvertfall nyttekjøretøyer.

Støtter Sindre her, den trudde jeg det skulle være unødvendig å betale 14000,- minus 50% for å fikse. Min neste nye bil som har vanlig karosseri blir behandlet før den tas i bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er forøvrig Dinitrol behandlet to ganger; du ser litt dinitrolrester øverst til høyre på bildet.

 

Gumpen/G-Bil i Kristiansand bruker Dinitrolsentere vis-a-vis; de har sågar reklame for Dinitrol inni Audi-sjappa. Forhandleren i Haugesund sprøyter vel alle bilene sine med Dinitrol?

 

Det beste er som du sier å prute behandling inn i prisen ved nykjøp; før bilen har rullet 1 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert deler av bilen som har det meget bra, tenker understellsdeler osv. Mens andre deler av bilen er ikke mulig å berge. Tenk så få som klager.. på jobb har vi masse VW og når lakken løsner på "flatmark" på bakluka etter 6 mnd, da kan man lure.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men å sitte her å diskutere hva som er og ikke og hvorfor er nesten umulig. Vært enkelt tilfelle må jo ses på. Jeg jobber med dette daglig.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men å sitte her å diskutere hva som er og ikke og hvorfor er nesten umulig. Vært enkelt tilfelle må jo ses på. Jeg jobber med dette daglig.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Altså, ikke som forhandler gjør altså? Bildet var bare for info. Forøvrig helt enig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke hele poenget med et diskusjonsforum da? At man kan legge frem ulike problemstillinger og drøfte dem med andre.

 

Jeg har hatt en del Audi/VW selv og fått føle på noen av feilene. Feil skjer med alle merker, det er hvordan du blir behandlet når du påpeker det som er av betydning. Jeg har enda ikke levert noe på verksted hvor han som tar imot sier: Hm, det der har jeg hørt om før.. På alt i fra oljeforbruk på TFSI, til nykkete DSG til svinghjul med ulyd.

 

Men nok om det.. jeg har strålende forhold til "min" Møller og der jobber det mange flinke folk som er gode på kundebehandling. Så min neste bil kan like gjerne bli en VW eller Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.