Anbefalte innlegg

Jeg har en 2017 modell Q7 som bremsene hyler på hver gang jeg f.eks stopper i lyskryss o.l. De på mitt lokale Audi verksted sier dette er et kjent problem og de sliter med å finne en løsning på dette. De påstår det kommer av at hybridbiler bruker elmotoren til å bremse mye slik at det danner seg et belegg på skivene. Noen med erfaringer her?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2017 modell Q7 som bremsene hyler på hver gang jeg f.eks stopper i lyskryss o.l. De på mitt lokale Audi verksted sier dette er et kjent problem og de sliter med å finne en løsning på dette. De påstår det kommer av at hybridbiler bruker elmotoren til å bremse mye slik at det danner seg et belegg på skivene. Noen med erfaringer her?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Har de hatt inne bilen og kontrollert?

Hos oss blir det stort sett av skift av bremseklosser og innkjøring av de nye klossene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den skal inn 8 januar. Akkurat ja, jeg regnet med at de blir nødt til å bytte noe ja.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye klosser + innkjøring av nye klosser er løsningen til nå. Men Audi utvikler nye deler som kommer i 2018, men ingen vet når i 2018 de kommer.. Har skiftet klosser på en del biler, men lyden kommer dessverre tilbake etter en stund som regel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til hybrid så er det et godt triks å bremse seint og hardt slik at vanlig bremser brukes. Driver du å fisebremser og/eller bremser på rekopurasjon så blir de vanlig bremsene sjeldent/aldri brukt, og de ruster i filler og setter seg så de aldri er i 100% orden. Det finnes ikke noe særlig annen løsning på problemet, elbiler og hybrider som er inne på service er i hovedsak å smøre opp bevegelige deler som er i tilhørighet med bremsesystemet.

 

Jeg solgte akkurat en Golf GTE, og den bremset jeg riktig med, etter 1,5 år så bremsene fortsatt nye ut, såpass at tekniker som tok siste service lurte på om jeg hadde byttet bremser selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det kommer til hybrid så er det et godt triks å bremse seint og hardt slik at vanlig bremser brukes. Driver du å fisebremser og/eller bremser på rekopurasjon så blir de vanlig bremsene sjeldent/aldri brukt, og de ruster i filler og setter seg så de aldri er i 100% orden. Det finnes ikke noe særlig annen løsning på problemet, elbiler og hybrider som er inne på service er i hovedsak å smøre opp bevegelige deler som er i tilhørighet med bremsesystemet.

 

Jeg solgte akkurat en Golf GTE, og den bremset jeg riktig med, etter 1,5 år så bremsene fortsatt nye ut, såpass at tekniker som tok siste service lurte på om jeg hadde byttet bremser selv.

 

Hatt 3 stk A3 e-tron selv uten bremseproblemer, så er enig i det du sier. Men det skal sies at Q7 e-tron er ekstrem i dette tilfellet. Selvom skivene er pene så piper det. De må nok lage ett annet bremsebelegg for at dette skal bli bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Ja da er det jo ikke brukerfeil som jeg mistenkte i utgangspunktet ;)

Har du prøvd å kjøpe annet belegg selv å prøve, sånn for å se om pipingen gir seg?

Det kan jo kanskje døyve irritasjonen litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har Q7 2016 uten piping, en kollega har som deg en etron utgave og han har hatt dette siden bilen var ny. Den har vært inne til utbedring hos Møller mange ganger uten at det forsvinner så dette er en kjent sak her vest ihvertfall.

 

Er nok mindre bremsing på etron i forhold til vanlig versjon.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.