Hva er den mest driftsikre audi/vw motoren 2009-2014 modell?

Anbefalte innlegg

spekulerer på å kjøpe ny bil og i den forbindelse lurer jeg på hva som er den mest driftsikre motoren og gjerne bilen?

Det er familiebil så noe golf etc blir for smått... har i dag en Audi Allroad AKE motor og en vw passat 2,0tdi BMP motor.

Passaten har gådd jevnt å trutt men har kluddret litt den siste halve året.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe finnes det driftsikker vag motor da? :P

Noe med 2,0 tdi 140 CR Kansje. Evt 3,0 tdi 204 hk og 245hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3.0tfsi har jo vist seg å være veldig bra og feilfri 3.0 tdi har også lite feil med unntak av noe småtteri. de små tfsien sliter jo nesten samtlige med oljeforbruk og det gjør vel også mange 2.0tdi både pd og cr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik, håper jo det fins noen som er mer driftsikker enn andre. Min 2.0tdi bmp motor har vært driftsikker så langt, den har rulla 268 000km å det eneste som er gjort med motoren i mitt eie er skifte av startmotor og egr ventil. Men føler at bilen har gjort sitt så da er det jo på tide etter å se seg om etter noe nyere og da vil man jo helst at bilen kjærringa bruker er mest mulig feilfri og i allefall fri før svindyre feil. Hun ville ha Touareg men sa at da får hun stå for alle kostnadene :-)

 

- - - Updated - - -

 

Har ikke vært plaget med noe oljeforbruk på min 2.0tdi, den bruker veldig lite olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på ny passat, tiguan, Q5 eller A6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.9TDI pumpedyse, karakteriseres den som driftsikker? Ble vel levert helt til 2010.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den er driftsikker men blir for lat i forhold til det jeg trenger og vil ha. 2.0tdi er minimum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist å si, men vag har vært temmelig flink til å lage ræva motorer siste 10+åra på alt utenom de større motorbilene som S og RS.

 

Første jeg tenker på som driftsikker i vanlig personbil er 3.0tdi som er fra 2008 og nyere et sted. Første årene slet den kraftig med registerkjede.

Utenom det så er vel 4.2tdi ganske solid, samme med 3.0tfsi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan man vell heller spørre om hvilke motorer er helt håpløse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katastrofemotorer og motorer som får lide grunnet LL oljeskift intervaller må skilles.

 

Jeg har ikke dyptgående kunnskap om alle motorer, men noen motorer må man ligge unna.

1.9 PD TDI og 2.0 CR TDI er jo driftssikre så lenge man holder seg unna 180 BITDI og skifter olje minimum på 15’ intervaller, helst på 10’ hvis bilen blir brukt til hyppig småkjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.