Forskjell på en golf 2 med GX motor og med GZ GTI motor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Er det noen som vet hva som er forskjellen på GX 90hk og GZ GTI 112 motorene? Er det kun kam som er forskjellen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er iallefall forskjellig delnr på toppen om ikke anna.

 

og de selges jo som "topplokk med ventiler og kamaksel" .. så kan jo være forskjell på både kammer og ventiler her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

 

Er GX motoren k eller ke-jet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker. ta en titt så ser du det.

 

om det er KE-jeg så er det lambdakontroll, samt en elektronisk boks for kontroll av bensintrykk på mengdefordeler. du skal også mangle WUR (warm up regulator)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre det når jeg får finner igjen bilen innerst i garasjen en dag

Den har stått der siden sommeren i 2007, da clutchen gikk. Kanskje du har noe forslag til hva som kan være årsaken til at det ikke er mulig å få den over 4500 omdr? Husker at den dro veldig bra opp til 4500, mem da hørtes den ut som den hadde elektronisk turtallsspesse som slo inn.. Fant aldri ut av det den gangen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Doppel-Wobber sier K/KE-Jet, så fikk ikke rare svaret der heller.

 

Ta av fordelerlokket og se på rotoren din. Finnes rotorer som sperrer på forskjellige turtall. Satt en sånn i GTI-en min når jeg kjøpte den. Ser ca sånn ut:

imgdsply.cgi?pn=022905225A-M14

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ny. Det er en helt vanlig en som sitter der. Plugger og pluggledninger ble byttet uten at det hjalp. Skiftet bensinfilter også. Begge pumpene virket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gx har lambda,wur og ingen elektronisk styring av mengdemåler.. tiltross for det har sitter det en "motorstyring" under viskeren på førersiden.. veit ikke helt hva den driver med. : rolleyes vanlig elektronisk tenning.

Hadde av toppen for noen år sia,og mener ventilene var like en gti topp jeg har.. minnes og en prat med en på delelageret på Møller en stund etter at jeg bygde den bilen,bygde den i 1997,og vi kom fram til at det var kammen som var forskjellig,samt eksosmanifoil og muligens dyser.. men lenge siden,så mulig jeg surrer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne motoren hallgiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne motoren hallgiver?

 

Hallgiver i fordeleren ja.. elektronisk tenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.