#1 Skrevet Januar 1, 2018 (endret) Er det noen mulighet for å justere eller "lure" monopoint til å gi mer bensin? Gjelder golf 3 1.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2018 Ved å plukke av "forgasseren" og montere en Weber Sent fra min F5321 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2018 Dette er jo ingen forgasser. Denne har lambdastyring, og setter du på en Weber går katalysatoren til helvete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2018 Hmmm. Audi og VW ble en stund originalt levert med forgasser og katalysator, at en Weber automatisk vil få kat til å gå til h11te er ikke riktig Økes bensintrykket eller motstanden i temperatursensor så vil Monopointen gi mer bensin. Finnes også chip som fikser dette, til biler med Monojetronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2018 Hmmm. Audi og VW ble en stund originalt levert med forgasser og katalysator, at en Weber automatisk vil få kat til å gå til h11te er ikke riktig Økes bensintrykket eller motstanden i temperatursensor så vil Monopointen gi mer bensin. Finnes også chip som fikser dette, til biler med Monojetronic. Hvordan kan bensintrykket økes eller endre motstanden i temperatursensor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2018 Hvordan kan bensintrykket økes eller endre motstanden i temperatursensor da? Montere egen bensintrykkregulator og justere trykket selv. Motstand i serie med temperaturgiver vil øke motstanden. Hvorfor vil du gi motor mer bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2018 Forgasser og katalysator? Kan du vise meg den bilen som har forgasser og katalysator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2018 Montere egen bensintrykkregulator og justere trykket selv. Motstand i serie med temperaturgiver vil øke motstanden. Hvorfor vil du gi motor mer bensin? Tenkte å prøve om den går bedre. Pluggene er hvite, så den går for magert og bilen er lat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2018 sjekka bensintrykket da? kan jo hende pumpa starter å bli dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2018 sjekka bensintrykket da? kan jo hende pumpa starter å bli dårlig Ny pumpe 👍 1,3 bar etter bensintrykkregulator. Ble mye bedre etter at jeg byttet, men ikke helt som den skal synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 4, 2018 Har du sjekket om temp sensor er fungerende? Starter den lett når kald? Sent fra min F5321 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 4, 2018 Har du sjekket om temp sensor er fungerende?Starter den lett når kald? Sent fra min F5321 via Tapatalk Byttet den også. Starter lett, og går merkbart bedre når motor er kald 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 4, 2018 Forgasser og katalysator? Kan du vise meg den bilen som har forgasser og katalysator? Audi 80 1.8S ble i 1988 levert med katalysator og Keihin-forgasser (NE-motor). Har selv hatt en, min far har en stående, begge med forgasser OG katalysator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 4, 2018 Er det en ren forgasser eller ala 2EE eller hva de rare heter? Sent fra min F5321 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 4, 2018 Byttet den også. Starter lett, og går merkbart bedre når motor er kald Går motor best når kald så får den hvertfall nok bensin når den trenger mest bensin. Siden bensinpumpe og temperaturgiver er byttet, så bør gjerne lambda mistenkes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 4, 2018 Pluggene er hvite, så den går for magert og bilen er lat. Hvor på pluggene er de hvite? Er på porselenet rundt senterelektrode man må se, lys brunt eller kakaofarget er ok, hvitt eller svart er ikke ok. Husk også at motor må ikke ha gått på tomgang før plugger sjekkes. Sjekket om motor suger falskluft, gummiflens mellom innsugsmanifold og spjeldhus er kjent for å lekke med tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 4, 2018 Er det en ren forgasser eller ala 2EE eller hva de rare heter? Sent fra min F5321 via Tapatalk Pierburg 2E2 stod på eldre Audi og Golf, Keihin 1 og 2 også, begge er rene forgassere uten elektronisk justering av AFR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2018 Går motor best når kald så får den hvertfall nok bensin når den trenger mest bensin. Siden bensinpumpe og temperaturgiver er byttet, så bør gjerne lambda mistenkes? Har satt på ny Bosch lambda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 4, 2018 Hvor på pluggene er de hvite? Er på porselenet rundt senterelektrode man må se, lys brunt eller kakaofarget er ok, hvitt eller svart er ikke ok. Husk også at motor må ikke ha gått på tomgang før plugger sjekkes. Sjekket om motor suger falskluft, gummiflens mellom innsugsmanifold og spjeldhus er kjent for å lekke med tiden. Gummiflens er byttet, har sprayet med startgass rundt om, men turtall endrer seg ikke. Pluggene er lys lys brun, nærmere offwithe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 4, 2018 Hvilken plugger bruker du? Sent fra min F5321 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 4, 2018 Audi 80 1.8S ble i 1988 levert med katalysator og Keihin-forgasser (NE-motor). Har selv hatt en, min far har en stående, begge med forgasser OG katalysator Joda. Det finnes - men U-Kat renser såppas dårlig i forhold til en G-Kat at du kan jo omtrent like godt kjøre uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 17, 2018 Min ga for mye bensin. Da ledningen på lambdasonden røk av. Gassresponsen ble skarpere. Bensinforbruket økte. Det luktet søtt av eksosen. Bilen fikk mangel i EU-kontrollen. Det var da jeg oppdaget det... Napp av ledningen på lambdasonden. Så får du det. Men hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...