#1 Skrevet Juni 29, 2005 Hei folkens, nå har låsekassa på passasjersiden atter en gang gått i "vranglås". Døra er alltid låst, låse-knotten beveger seg 1-2mm ved låsing/opplåsing via førerdøra. Jeg får åpnet døra ved å vri litt på nøkkelen i låsen fra utsiden... samtidig som jeg åpner med håndtaket utenifra, innenifra fungerer ikke dette trisket. Vurderer å ta ut hele dritten for å se om noe kan være løst/bøyd slik at dette av og til skjer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2005 Har samme problemet på min S4. Virker som om sentrallåspumpa ikke løfter låsen høyt nok. Døra åpner når jeg setter i nøkkel, og løfter dørhandtak samtidlig. Fant ikke noen høydejustering på låsekassen når jeg tok av dørtrekket, så jeg ringte til et høggeri. "Ny" lås kommer om et par dager. 400,- Har desverre ingen løsning på problemet ditt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2005 Er det så stort vakum/trykk i låsemekanismen at det ikke lar seg gjøre å vri rundt låsen fullstendig med nøkkel da? Max kjedelig... har et stk dørtrekk og masse deler i bagasjen nå, venter på tid/finvær til å få av vindusramma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2005 Er det så stort vakum/trykk i låsemekanismen at det ikke lar seg gjøre å vri rundt låsen fullstendig med nøkkel da? Max kjedelig... har et stk dørtrekk og masse deler i bagasjen nå, venter på tid/finvær til å få av vindusramma. Gjentar meg selv ; Når jeg setter nøkkelen i dørlåsen, og løfter dørhåndtaket samtidlig som nøkkelen vries ... phu ... åpner døren! Her i byen er det sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2005 Da har jeg demontert dørtrekk, vindusramme, og låsekassa... bwah drygt. Det viste seg at en treghet i mekanismen som åpner døren fra innsiden (i låsekassa) gjorde at kassa ble stående i vranglås. Masse smøremiddel/rust-beskytter greie på sprayboks samt en masse bevgelse gjorde susen. Nå går alt lett igjen. Smørte også opp hele låsen på nytt. Bildene under viser låsen i ÅPEN og LÅST tilstand. I åpen tilstand vil metall-bøylen helt til tvinge åpningsmekanismen opp. Mens i låst tilstand vil den gå forbi. Problemet mitt var at den nederste mekanismen var treg pga rust eller whatever. Slik at fjære ikke klarte å trekke den tilbake når man slipper dørhåndtaket på innsiden eller utsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...