Låsekasse i vranglås Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Hei folkens, nå har låsekassa på passasjersiden atter en gang gått i "vranglås".

 

Døra er alltid låst, låse-knotten beveger seg 1-2mm ved låsing/opplåsing via førerdøra.

 

Jeg får åpnet døra ved å vri litt på nøkkelen i låsen fra utsiden... samtidig som jeg åpner med håndtaket utenifra, innenifra fungerer ikke dette trisket.

 

Vurderer å ta ut hele dritten for å se om noe kan være løst/bøyd slik at dette av og til skjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min S4. Virker som om sentrallåspumpa ikke løfter låsen høyt nok. Døra åpner når jeg setter i nøkkel, og løfter dørhandtak samtidlig. Fant ikke noen høydejustering på låsekassen når jeg tok av dørtrekket, så jeg ringte til et høggeri. "Ny" lås kommer om et par dager. 400,-

Har desverre ingen løsning på problemet ditt! : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så stort vakum/trykk i låsemekanismen at det ikke lar seg gjøre å vri rundt låsen fullstendig med nøkkel da?

 

Max kjedelig... har et stk dørtrekk og masse deler i bagasjen nå, venter på tid/finvær til å få av vindusramma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så stort vakum/trykk i låsemekanismen at det ikke lar seg gjøre å vri rundt låsen fullstendig med nøkkel da?

 

Max kjedelig... har et stk dørtrekk og masse deler i bagasjen nå, venter på tid/finvær til å få av vindusramma.

 

 

Gjentar meg selv ; Når jeg setter nøkkelen i dørlåsen, og løfter dørhåndtaket samtidlig som nøkkelen vries ... phu ... åpner døren!

 

Her i byen er det sommer :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg demontert dørtrekk, vindusramme, og låsekassa... bwah drygt.

 

Det viste seg at en treghet i mekanismen som åpner døren fra innsiden (i låsekassa) gjorde at kassa ble stående i vranglås.

 

Masse smøremiddel/rust-beskytter greie på sprayboks samt en masse bevgelse gjorde susen. Nå går alt lett igjen. Smørte også opp hele låsen på nytt.

 

Bildene under viser låsen i ÅPEN og LÅST tilstand. I åpen tilstand vil metall-bøylen helt til tvinge åpningsmekanismen opp. Mens i låst tilstand vil den gå forbi.

 

Problemet mitt var at den nederste mekanismen var treg pga rust eller whatever. Slik at fjære ikke klarte å trekke den tilbake når man slipper dørhåndtaket på innsiden eller utsiden.

lås1.jpg

lås2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.