Varsellys for bremser a6 1996

Anbefalte innlegg

Etter at bilen hadde stått i ro ett år, hadde jeg når jeg tok den i bruk igjen en periode der varsellyset for bremsene kom og gikk, men nå er det konstant. Dette er en a6 1996 2.5 tdi. Dette er det røde varsellyset som ma viser for lite bremsevæske og siden jeg ikke har sett noe gult varsellys for bremseklosser så regner jeg med at dette lyset også brukes til dette. Jeg har nok bremseveske, og klossene er fine, det er kontakt gjennom i klossene og ingen jordingsfeil der.

Har også målt at det er strøm inn i både høyre og venstre kontakt til klossene, men får ikke kontakt til jord når jeg måler minussiden på venstre side. (der kretsen lsutter) Skulle jeg hatt det?

I manualen som er for ett år nyere bil står det også at dette varsellyset kan indikere feil med ABS. jeg har en gul ABS /aus lampe men den lyser ikke.

Noen tips før jeg kryper til korset og setter den inn på Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller fant helelr ikke noe, men det viser seg at det er en jordingsfeil et sted på veien. Løsningen er å legge ny ledning fra instrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 fikk jeg samme feil da det var brudd i kabelen til slitasjevarsleren. Løsningen min var å klippe kabelen inni motorrommet og tvinne sammen de to lederne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kablene ute var hele, så feilen ligger et sted fra instrumentpanelet til motorrommet. Antagelig i en eller annen multikobling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.