Bremsefeil med rødt varsel lys s6 c4

Anbefalte innlegg

Ved første oppstart om morgenen og enkelte ganger ellers også kommer rødt varsel lys om bremsefeil.

Bremsen er også hard.

Etter å ha kjørt ca 1km virker bremsene bra igjen og varsel lys forsvinner.

Abs sentral og bremsebombe er skiftet for 2-3 år siden og servo pumpa skal være skiftet nå nylig.

 

Trodde først at det er bomba som er synderen, men kan der være andre ting som er verdt å sjekke først? Kan det være så enkelt som luft i systemet et sted eller andre ting.

Alle forslag mottas med takk :)

 

Har forresten kjørt diagnose som ikke viste noe galt i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper på svar, har samme feil på min, men da var clutchenpedalen i bunn..skifta master og slavesylinder, da ble clutch bra, men bremsefeil lampa kommer og går slik som hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nivåføler i servovæsketanken og trykksensor på masterbremsesylinder kan også gi varsel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nivåføler i servovæsketanken og trykksensor på masterbremsesylinder kan også gi varsel.

 

Men ville bremsepedalen da vært hard med dårlig bremse effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket nivå føler til servo tank og den var ihvertfall ok.

Noen som har forslag til hvordan teste trykk sensor til master?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg svarte forsåvidt bare på den siste biten om det elektriske.

 

Hm, bilen er såpass gammel at det er egentlig ikke en trykksensor men heller en trykkbryter. Mao. alt over/under et visst trykk, gir et signal.

Blir bremsene bra hvis du står stille med motoren igang eller må du ut og kjøre for at de skal bli bedre? Alternativt blir det bra hvis du gir litt turtall over litt tid?

Luft gir en svampete pedal og dårlig bremseeffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om det kommer litt mer vilkårlig nå. I går kom ikke varselet ved første oppstart om morgenen. Derimot så kom det på oppstart nummer 2 og lå inne bare noen sekunder mens jeg kjørte.

Har mistet litt troen på at det er bomba og. Tråkket inn bremsen 20-30 ganger når motor ikke gikk uten at pedalen føltes hard etterpå... Dette var rett etter en kjøretur da.

Synes også det er litt rart at det ikke generer noen feilkode som kan leses i vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feil med min, men der kommer det opp litt forskjellige varsler, kan f.eks få opp oljetrykk-varsling, men det går igjen med rødt bremsevarsel.

 

Vistnok så skal det være endel som har problemer med Auto-check på disse. Dårlige kontakter baki instrument kanskje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over alle kontaktene bak på instrument panel i går uten å finne noe galt. Tenkte å sjekke div jordingspunkter i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)Nevnte i enten din eller Magnus sin tråd at jeg hadde hatt tilsvarende problem,og at jeg hadde hatt litt lite servovæske pga lekkasje i nivåsensoren i lokket på tanken.. problemet var at jeg lufta bremsene etter kalipper bytte,og fylte opp omtrent samtidig..og etter at jeg fyllte opp har jeg ikke hatt hard pedal. Nå veit jeg ikke hvor mye servovæske dere har,men jeg brukte ei stor sprøyte og dro ut nesten all olja ut av tanken,lot det være igjen ca 1-2cm med væske over rørene i bunn. Ontrent det nivået jeg hadde når det lakk.

 

Og nå har jeg hatt sammen problem som du beskriver nå hver gang jeg har starta bilen siden fredag. Etter noen kjørte km,kom bremse assist tilbake.. fyllte tilbake væska til mellom min og max før jeg starta bilen på vei hjem fra jobb istad,og nå etter iallfall 4 start litt ymse steder,har pedalen vært som den skal. Jeg koblet vekk ledningen på nivåføleren for å slippe det røde utropstegnet med påfølgene pip,da.

 

Kan det være så enkelt for dere og? Enten væske nivå,eller for lavt trykk? Har alltid hørt at disse bilene er følsomme på servo væske nivå.. sikkert pga nettopp bremse assist fra servo pumpe. Her gjetter jeg egentlig,men tenkte det var ett artig lite eksperiment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så har jeg kabelbrudd på nivåsensoren på servobeholderen, kan dette forårsake feil? Kanskje det også er tilfelle på Rune sin bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hard pedal har nok ikke med kabel brudd å gjøre.. men kan muligens gi utropstegnet.. men dette er en ganske dum sensor,så tar du av stikka,varsler den ikke for lavt nivå.. den må lage krets for å kunne varsle,så kobler du de to ledningene sammen,får du varsel.

 

Finnes det noen måte å kontrollere bremsekraft forsterkeren på disse? Leser at det er skjeldent de feiler,men.. så lenge jeg har nok servovæske virker min helt fint,bortsett fra at bomba er gåen så trykket forsvinner når motoren blir avskrudd. Med lite væske var det også en svak pulsering i pedalen,akkurat som om en kjente pumpa pumpe.. mistet aldri servostyring,eller kjente noe puls i rattet under dette eksperimentet. Ikke noe ulyd fra pumpa heller.(da hadde jeg fyllt væske igjen umiddelbart..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.