Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noe er helt på bærtur i bakstillinga på min 2001 S3.

 

Merker ikke så mye på bart/tørt føre, men når det er glatt og jeg kjører E6 så sporer bilen veldig bak, må sitte å korrigere for å ikke få sladd. Trodde først det var vanvittig glatt, men det var det altså ikke. På en måte føles det som hele opphenget til bilen er løst, enkelt forklart.

 

Er det noen kjente fôringer som forårsaker dette?

 

Dekka på bilen er forøvrig helt fine, dette er definitivt ikke samme følelsen som med dårlige dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme følelse med for mye toe out bak. sett den i en bukk, helst 4 søyler også bikker du godt på alle foringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem med min S3, akkurat samme følelsen. Kjøpte meg justerbare nedre stag og fikk tatt en firehjulskontroll på den. Da ble den bra. :)

 

Regner med at din er senket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags merke kjøpte du og hvor? Er det krengningshemmer du bytta?

 

Bilen er helt original så har ikke tenkt å senke den heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den har originalt understell, så er det ikke nødvendig med justerbare armer. Det kan være greit om du deler litt mer info om bilen.

 

Kan du fortelle litt om hvilke dekk og felger som sitter på? Hvis ikke originalt, hva er innpress? Hvilket lufttrykk er det i dekkene?

 

Noen kjappe innspill:

-Har du sjekket hjulvinkler det siste året?

-Har du forsøkt å flytte om på dekk foran og bak, for å se om det endrer seg?

-Riktig rotasjonsretning på dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale felger, nokian hakka r i original dim, lufttrykk OK.

Dette har ingenting med dekka å gjøre, enten er det noen fôringer som er slitne eller så er 4 hjulskontroll på sin plass, men bortkasta penger å ta en 4 hjulskontroll om det er noe som er slitent.

 

Tenkte på om det var en spesiell foring som gjør at den oppfører seg sånn.

 

Takk for svar så langt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil var senket og hadde derfor for mye camber bak. Derav nytt nedre stag og ny firehjulskontroll.

 

Men den ble bra etterpå da.

 

Det er en kjensgjerning at S3 er levert med lavere fjærer en org A3, men bakstilling er designet for A3 høyde. Så selvom du ikke senker bilen så kan det hende det lønner seg med stag bak for å få en mer nøytral camber, den er nemlig ikke justerbar originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min A3 med sportsunderstell, justerte spissing bak ved å løsne de 4 boltene som fester bærearmene som strekker seg lengst mot fronten, festet i karosseriet og dengte så løs med forlengeren til skralle og hammer til hjulstillingsapparatet sa at spissinga ble bra. Skal ganske mye glattføre og gassing til før den legger seg brei nå. Jeg hadde vell 2-3x mer spissing inn enn hva toleransene tillot, men de gikk fint til perfekt i henhold til toleransene.

 

Senket ytterligere 30mm fra org 25mm fabrikksenk med supersport dempere +H&R senkefjører og 25mm stabstag forran og 21mm bak(H&R dette også), krenger ikke det gran nå :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.