#1 Skrevet Januar 9, 2018 Har snart feilsøkt i 1 år på min Transporter T5 bilen har ikke vært kjørbar. Har slitt med ei veldig nykking under ett minste press på gasspedalen. Har nå levert den til ett verksted . De mener den går kun på 4 syl. Å det er diesel i olja. De får minus på den ene dysa når de har koblet til maskin under kjøring. Det som er litt merkelig er at eg har hatt dysene inne til sjekk hos Bulder. og ledningsnettet til dysene er byttet. Hva kan gjøre at den ene dysa ikke er med? Dårlig ledningsnett før dyseledningsnettet? Chip? Mistenker chipen er noe spenstig satt opp med dieselmengde. Noen tunere på Husnes som har mekka programmet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2018 Hva med å begynne å laste inn original software til ECU? Er det like enkelt som på Audi A2, kjøper du en MPPS kabel på Ebay for en hundrelapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2018 Avvik på dysa kan også være tegn på lav kompresjon, men har ikke vært borti det på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2018 Takk for tips motoren er kjørt 247 000 km normalt er jo det ingenting, men siden det er VW er det vel i grenseland:p Frykter sprekk i syl eller topp ,men merkelig at den får 0 i verdi på den ene dysa burde jo kommet diesel ut den uansett trodde eg. Får prøve med org program. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2018 Det høres jo veldig ut som sprekk i topp, som ikke er veldig uvanlig, når du har misfire og diesel i olja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2018 Sånn ser det ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2018 Når eg søkte mye rundt på touareg sine 2.5 tdier, så har det hendt at bellege i sylinder veggen har løsnet og. symptomer var da nykking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2018 Bilen har stått på verksted siden januar nå å di har kun klart å skru av toppen ,så er vel bare å få den hjem igjen å gjere det sjøl. Skal bytte topp hone syl og bytte stempelringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2018 Du har feilkoder som indikerer elektrisk feil. I motsetning til feilkoder som indikerer uakseptable/ulogiske verdier så er slike feilkoder sjelden et resultat av mekaniske problemer. Litt sent nå kanskje, men jeg ville ha sett på dyseaktiviteten med oscilloskop, evt, byttet om på dysene for å se om problemet flyttet seg før jeg tok av toppen. Og ikke minst fått lagt inn original software. Mistenker at du fremdeles vil ha problemer etter mekanisk overhaling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2018 Mye diesel i olja så mistenker sprekk i topp ikke uvanlig på disse. Dysene er sjekket på dieselverksted å ledningsnett til dyser er nytt. Bilen er gått med programmet i flere år uten feilslag. Men takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...