Girkasse problem VW T5 2006 174HK 4M

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen har vært borti dette før på VW T5

Mistet alle girene på bilen min. Sku kjøre ut av ett kryss, ga godt på da, girte 1, 2,også prøvde jeg 3gir, men da satt bare girstangen og ville ikke tilbake i noen gir heller.

Fikk bilen tauet i garasjen.

Girspaken går fritt mellom 3, og 4 men kopler ikke gir. Sitter den fast alle andre veier og sideveis.

Kopler av stagene fremme på kassen og sliter litt i dem, klare da få bilen i 1.gir, så kjører en liten runde med den i 1, men klarer ikke få den kople i noen andre gir, heller ikke revers, og det er ulyder når jeg prøver gire om.

 

Kassen på min bil er kode HNC, noen som vet om kasser med andre koder passer, feks fra 131Hk 4M?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du må bytte komplett clutch. Knekt trykkplata el.l. Girkassen må ned uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, vet du om kassen går ut med løsne på travers uten og ta ut motor eller løsne på motor

 

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Travers må ned motor må henges opp. drittjobb men det går greit om du er innstilt på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Lasse sier, det er litt knot når man ikke har gjort det før. Men igrunn en helt kurrant jobb så lenge man er innstilt på at det tar litt tid. Er noen av boltene på kassa som er litt køddene å komme til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kassa er svintung, bare så du veit det.. :) girkassejekk eller minimum to mann er å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.