Audi A8 D2, bryter funksjon grøftelys og tåkebaklys

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en 99 A8 D2 Facelift.

 

Jeg må ha tåkebaklyset på for å kunne kjøre med grøftelys.

 

Se denne videoen:

 

Antar det ikke skal være sånn?

 

Hva er evt galt?

 

Edit: Det var bryteren :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer når du trykke på tåkelys fremme knappen uten tåkebaklys på? For meg så det ut som det funket som det skal, du skal ikke kunne ha på tåkelys bak uten at framme er på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trykker på grøftelysene skjer det ingenting. Tåkebaklys knappen styrer alt

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 2000 A8, fungerer fint å skru på tåkelys fremme alene, skrur jeg på tåkelys bak kommer tåkelys fremme på automatisk, tipper dette styres av et eller to rele basert på hvilken knapp som trykkes på.

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelysbryteren bak gir driftspenning til tåkelysbryteren foran, ingen rele her, bare flere kontaktsett i bryteren.

Du må ha minst på parklys for at du skal kunne ha tåkelys, jeg ser symbolet for dette er tent i instrumentpanelet så da antar jeg at du har park eller nærlys på i videoen?

 

Kan være at bryteren ikke får signal om at parklyset er slått på og at det er derfor det ikke vil skrues på separat, eller at det er feil inni bryteren.

Jeg ville begynt der, sjekk at du får spenning på riktig pinne til bryteren når du slår på parklys,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :-)

 

Jeg får demontere bryterene å ta en titt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn var min og , bytta styresentralen til tåkelys så var alt bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan oppdatere med at det var bryteren som var gåen. Den hadde gått litt ifra hverandre. Den virket dårlig, så ny bra ebay ble montert her om dagen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.