Nye glass til lykter til C5 og flere

Anbefalte innlegg

Ah, genialt! Sjekke om de har til 3BG nuh! :)

 

Edit: Ved en kjapp titt, så jeg ikke noe om de er UV-behandlet eller ei - veit du dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende. Skulle hatt nye på min også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte løse glass til boraen. Det som var kjipt var at glasset ikke hadde Emerking

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til om de er UV behandlet, men en epost til butikken gir nok svar på dette. Jeg spurte om noe annet ved kjøp, og da var dem kjapp med responsen.

Legger ved bilder av den ene, og hvilke merker som finnes på dem

 

IMG_0978.jpg

 

IMG_0978 - Kopi.jpg

 

IMG_0978 - Kopi (2).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der hadde ihvertfall E merking :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kineserne ordner ALT av merkinger. Om de har lov til å være der eller ikke, er en annen sak. På glass har det ikke noe å si, men på mye annet så er jeg skeptisk til kinating.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo tilogmed "Hella" logo der, bare at det står noe annet inni.. :P Merka for xenon og alt. Gull det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo tilogmed "Hella" logo der, bare at det står noe annet inni.. :P Merka for xenon og alt. Gull det.

 

Kanskje det står "JALLA"? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til om de er UV behandlet, men en epost til butikken gir nok svar på dette. Jeg spurte om noe annet ved kjøp, og da var dem kjapp med responsen.

Hadde ikke til "vanlig" Passat, bare de kinesiske variantene og der er ikke lyktene like i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man først kjøper nye glass, burde man også tenke på å regenerere reflektorene: LUCAS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøpe oppgraderte reflektorer først som sist, fra f.eks The Retrofit Source, som er et mye bedre og billigere alternativ (ihvertfall sist jeg fikk pris av Frontlykt-service). Praktisk talt samme jobben, men med bedre lysutbytte enn originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøpe oppgraderte reflektorer først som sist, fra f.eks The Retrofit Source, som er et mye bedre og billigere alternativ (ihvertfall sist jeg fikk pris av Frontlykt-service). Praktisk talt samme jobben, men med bedre lysutbytte enn originalt.

 

Sende mail til de nå ang Allroad'n. Spennende og se hva de har å tilby. Ikke voldsomt imponert over lysa på den. Så nye glass, evt nye reflektorer og nye pærer burde hjelpe litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo denne varianten og :)

 

Litt trasig og måtte demontere lampene og sende reflektoren til dem. Være uten lys i 1 mnd da.. :P Noe erfaringer med dette? Blir det veldig bra? Kosta jo relativt mye, så burde jo bli bra.. Ser de polerer glassene også. Burde jo kjøpt nye glass og sendt med i samme slengen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt trasig og måtte demontere lampene og sende reflektoren til dem. Være uten lys i 1 mnd da.. :P Noe erfaringer med dette? Blir det veldig bra? Kosta jo relativt mye, så burde jo bli bra.. Ser de polerer glassene også. Burde jo kjøpt nye glass og sendt med i samme slengen..

 

Absolutt en tungvint løsning, om man har behov for bilen. Passer sikkert best for de som ikke vil ta seg bryet med å dele lyktene selv og har muligheten til å velge en annen bil for en stund. Var mest for å vise at det finnes flere løsninger og leverandører. Man får sikkert kjøpt bare kit'et med braketter løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leter etter til min B7, er jeg blind eller finnes det ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å få av lykteglasset er veldig enkelt, bare å bruke en varmepistol å varme opp den guffa som glasset er limt med, så kan den dras av, jeg brukte også et knivblad å kutta litt etter mens jeg dro glasset sakte av. Også er det limet så seigt at det er bare å trykke glasset på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte meg Morimoto EVO-X R 2.0 bixenon linser fra The Retrofit Source etter å ha mailet litt med de. Erstatter orginallinsen uten modifikasjoner. Må kun hente strøm fra fjernlyset til bi-xenon funksjonen. Blir spennende..

 

1400,- inkl frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold oss oppdatert, Mikkel:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte BI-XENON: MORIMOTO MINI H1 7.0 på allroaden for halvannet år siden. Ble en vanvittig forbedring, men da var også originalreflektorene helt utbrent. Morimoto har også klar linse i motsetning til fresnel-linsen som er der originalt. Dette betyr en helt klar cutoff, noe som igjen gir mulighet til å løfte lyset til lengre rekkevidde uten at det blender andre. Der blir også kombinasjonen med både langlys fra H9 og xenon som gir godt lys. Sjekket på en fjellovergang med en lang rett strekning. Lyste opp et tre i enden, og tripptelleren gikk 500 m før jeg nådde frem. Var riktignok snø og helt mørkt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte BI-XENON: MORIMOTO MINI H1 7.0 på allroaden for halvannet år siden. Ble en vanvittig forbedring, men da var også originalreflektorene helt utbrent. Morimoto har også klar linse i motsetning til fresnel-linsen som er der originalt. Dette betyr en helt klar cutoff, noe som igjen gir mulighet til å løfte lyset til lengre rekkevidde uten at det blender andre. Der blir også kombinasjonen med både langlys fra H9 og xenon som gir godt lys. Sjekket på en fjellovergang med en lang rett strekning. Lyste opp et tre i enden, og tripptelleren gikk 500 m før jeg nådde frem. Var riktignok snø og helt mørkt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Moro! Mistenker mine er dårlige etter 300 000 km.

 

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk disse igår. Viser seg at The Retrofit Source ikke har helt kål på hva som passer om en annen, for disse er 3", og Allroad'n har 2.5". Men etter et lite kjapt overblikk så ser det ut til at jeg kan tilpasse de på en grei måte. Slipte litt større åpning i hullet der linsa sitter, og borrer to hull til nye fester, så skal de gå fint. Tror jeg får ferdig ene lampa idag, så blir spennende å se. Orginalreflektoren var relativt brent opp, så det MÅ bli bra!

 

27653111_10160176495375500_1422619815_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten rart at de ikke visste det, og de hadde garantert gjort opp for seg om du hadde sagt ifra. Men skjønner at det klør i fingrene med å få på nye:) Venter spent på bilder - sammenlign gjerne med de gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første lampa tok litt tid, for å finne utav ting. Andre lampa brukte jeg ca 30 min på fra jeg stoppa bilen til lampa var inne igjen.. Lysforskjellen er helt sinnsyk, men så var også reflektorene mine relativ ødelagt. Den siste lampa var reflektoren HELT ødelagt på. Kunne ha solgt disse videre og fått noen som passa direkte, men angrer forsåvidt ikke på at jeg tilpasset disse. Deilig med skikkelig lys. Bare bytte glass nå så blir det tipp topp.. Endte på 1800kr inkl frakt og moms. Helt klart verdt pengene!

 

Reflektor fra venstre lampe. Rimelig ferdig! De gamle er plast, de nye er alu. Så tåler nok litt mer.

27583727_10160186785720500_1674275366_n.jpg

 

Nye festepunkter.

27605732_10160181758405500_97776030_o.jpg

27604224_10160181757235500_460608616_o.jpg

 

Ferdig med 1/2" større linse :D

27605832_10160181754970500_1311521358_o.jpg

 

Forskjellen er jo rimelig synlig. Mobilkamera, men forde

27651162_10160182430970500_320097903_o.jpg

 

Har ikke tatt noen bilder av ferdig resultat. Er litt køddent å få med seg effekten. Men skal prøve når jeg har fått justert lampene skikkelig. Bi-xenon funksjonen er HELT gull..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.