Golf Alltrack front assist

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har vært borti problemer med front assist på VW?

Har en Golf Alltrack som begynte med å si fra om at front assist ikke er tilgjengelig av og til men så ble det oftere og nå er det hele tiden.

Er det noe kalibrering på dette systemet?

Dette er en Golf før facelift med sensoren nede under skiltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest at folk har problemer med fukt i di og at de kutter ut. Den kan åsså være kødden om du har skiltplate utenpå den orginale skiltholderen åsså, da den konstant gir litt hinder for den. Ta en titt på selve enheten og se om du ser noen skader, kan tenkes den har fått seg en trøkk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se skader på den og virker ikke som den er løs.

Har montert ekstralys på skiltplatefeste og dette resulterte i at skiltet kom litt lenger ned enn før. Men problemet oppsto en god stund etter det og tenker at det burde vel kommet med en gang om skiltet står i veien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet bare at det har vært noe som har forårsaket problem før, og at løsningen har da vært å fjerne eventuelt holder og sette skiltet slik det skal være. De kan være følsomme, og at problemet har vært fra og til som du beskriver, til og slutte helt å virke. Og du ser i brukermanualen så står det at sensor ikke må dekkes til, og skilt ikke monteres for lavt. Jeg ville prøvd å gjøre det først for å eliminere at det kan være feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får feil i ny å ne nå for tiden, men det er fordi sensoren blir dekket av snø/slaps under kjøring ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal demontere skiltet i dag og se om det blir noe forskjell. Håper det er problemet, hadde jo vært veldig enkelt. ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tadd av skiltet og startet bilen men front assist er fremdeles ikke tilgjengelig.

Må vel bare ringe forhandler og bestille time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger nok en feil der som må slettes tenker jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger nok en feil der som må slettes tenker jeg...

Eller fikses...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk så skal det ikke monteres skilt holder foran på golf med sensor under skilt fikk vi beskjed om på jobben. Nettopp på grunn av at denne kan forstyrre sensor. Men ser mange andre forhandlere setter skilt plate foran. Vi gjør det ikke. Eller jeg gjør det ihvertfall ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en demokjørt bil med hull i det ene skiltet, så da har det kanskje vært montert uten skiltholder til og begynne med... : klø ::

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en demokjørt bil med hull i det ene skiltet, så da har det kanskje vært montert uten skiltholder til og begynne med...
Mest sannsynlig. Jeg festet mitt med skruer foran og skiltholder bak på golf mk7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte til Svebjørn Auto i Narvik i dag men de hadde ikke utstyr for å kalibrere front assist, må da til Sulland i Bodø eller Harstad. Forsto det sånn at de måtte ta 4 hjulskontroll og kalibrere sensoren, men mulig jeg misforsto noe... 4 hjulskontroll ble tatt i høst forøvrig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan grunnen være at assis ikke ble tatt med og bare utført 4hjulskontroll. Man bør gjøre det ved en 4hjulskontroll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk så skal det ikke monteres skilt holder foran på golf med sensor under skilt fikk vi beskjed om på jobben. Nettopp på grunn av at denne kan forstyrre sensor. Men ser mange andre forhandlere setter skilt plate foran. Vi gjør det ikke. Eller jeg gjør det ihvertfall ikke.

Dette har jeg hørt er praksis hos BMW på 3 serien også, ble jeg fortalt av en som jobber der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan stemme bra siden de som tok 4 hjulskontroll ikke har utstyr for å kalibrere front assist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte til Svebjørn Auto i Narvik i dag men de hadde ikke utstyr for å kalibrere front assist, må da til Sulland i Bodø eller Harstad. Forsto det sånn at de måtte ta 4 hjulskontroll og kalibrere sensoren, men mulig jeg misforsto noe... 4 hjulskontroll ble tatt i høst forøvrig.
På min GTE var det ikke behov for kalibrering av sensor ved 4-hjulskontroll etter senk. Mulig det er anderledes når den kødder som din, ville bedt om å eventuelt lest ut feilkoder først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min GTE var det ikke behov for kalibrering av sensor ved 4-hjulskontroll etter senk. Mulig det er anderledes når den kødder som din, ville bedt om å eventuelt lest ut feilkoder først.

Skal bestille time hos Sulland Bodø i morgen, fikk ikke tid å ringe i dag. Hørtes ut som et kjent problem når jeg snakket med Svebjørn Auto i Narvik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.