Anbefalte innlegg

Skal ila våren skifte skiver og klosser foran og bak. Skal også bytte nedre bærebro fremme.

 

Frister da i samme slengen å bytte samtlige hjullagre tross for at de er ok idag. Er det bare tøys?

 

Bilen er en 2007 modell gått 165’km 1.9TDI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bytte 2 hjullager på min gamle 04-modell ved ca 190.000km. Det var første gang på den bilen. Men har hørt om alt fra 85-200.000km på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anser det som tøys å skifte hjullager som ikke er defekte.

Skulle et lager gå istykker skifter du ét lager på under en time hjemme på gårdsplassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bytte 2 hjullager på min gamle 04-modell ved ca 190.000km. Det var første gang på den bilen. Men har hørt om alt fra 85-200.000km på disse.

 

Takk for svar. Var det foran eller bak du skifta? Brodern 170 hester skifta vi på 125’km det ene bak.

 

Litt usikker ennå; syns det er hassel å måtte demontere alt igjen, og deilig med rene anleggsflater for skivene hehe. Og så tenker jeg litt at dersom de nye skivene og lagrene holder 170’km til, så er jeg fornøyd og bilen er «ferdig» med sine da 350’km.. Men på en annen side så ryker sikkert en støtdemper eller kalipper før den tid og jeg må demontere shaiten igjen åkkesom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Var det foran eller bak du skifta? Brodern 170 hester skifta vi på 125’km det ene bak.

 

Litt usikker ennå; syns det er hassel å måtte demontere alt igjen, og deilig med rene anleggsflater for skivene hehe. Og så tenker jeg litt at dersom de nye skivene og lagrene holder 170’km til, så er jeg fornøyd og bilen er «ferdig» med sine da 350’km.. Men på en annen side så ryker sikkert en støtdemper eller kalipper før den tid og jeg må demontere shaiten igjen åkkesom..

 

Byttet en av hver [emoji4]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt lager samtidig. Mye hyggeligere å skru på nye deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig bak idag; nye hjullagre, skiver og klosser. Bremser som originalt fra TRW. Lagre fra SKF (de originale var fra FAG).

 

11 år gammelt med 173.000km. Hjullagrene bak var ok, men bytta dem liksågodt når jeg stod med alt demontert og et lager koster 500,-.

 

To år siden kalte Møller bremsene defekte, men sikker på at de kunne ha rullet 2 år til.

 

Fortsetter en annen dag med samme fremme (der er venstre hjullager kaputt)

 

5CDCA7F1-4BF4-4CCE-9725-0644648FF34E.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.