misfire på alle sylindrene rs4 b5

Anbefalte innlegg

jeg får ingen feilkoder i vag com men når jeg logger misfire på alle sylinderne så er det misfire på alle sammen ved full gass. Jeg har byttet bensinpumpe og filter pluss plugger men ingen forskjell. jeg regner med at den ikke får nok bensin siden den går fint på 3/4 gass men fusker noe satans med full gass. har ingen misfire om jeg kjører vanlig opp til 3/4 gass. noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har den 1 eller to bensinpumper?

tenker at hvis den i tanken ikke klarer å levere nok til høytrykkspumpa ved full gass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun 1 pumpe. den som satt der var 1 måned gammel og satte inn en ny i dag og samme feil så tviler sterkt på at det er den. bensinfilteret er også nytt. Mulig det kan være bensintrykksregulatoren som har tatt kvelden så jeg får teste det i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4en min oppførte seg rimlig likt når icm ene var defekt, fuska pp alle så fort den fikk ladetrykk, gikk fint ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må bare spørre... hva med coilene? eller lmm`ne det er de eneste tingene jeg vet om som kan feile uten å gi feilmld,

hva med oringene rundt lmm, hvis de lekker når du har full gass og den suger alt det den klarer vil den gi feil verdiere til ecu og kan muligens gi misfire...

 

eller lekkasje rundt oringene til dysene, eller dysene i seg selv.

bensinregulatoren?

 

bare noen forslag... jeg har googla litt om dette selv i det siste da jeg også hadde misfire,men i mitt tilfelle var det en plast fører på ene kjede-løfteren som var ødelagt så kammen hadde vridd seg litt for langt... fikk bytta strammeren og da ble den i orden igjen,men det er nok ikke det som er feil her for jeg fikk en haug av påfølgende feil mld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4en min oppførte seg rimlig likt når icm ene var defekt, fuska pp alle så fort den fikk ladetrykk, gikk fint ellers.

 

icmène er bytta og lmm er også byttet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må bare spørre... hva med coilene? eller lmm`ne det er de eneste tingene jeg vet om som kan feile uten å gi feilmld,

hva med oringene rundt lmm, hvis de lekker når du har full gass og den suger alt det den klarer vil den gi feil verdiere til ecu og kan muligens gi misfire...

 

eller lekkasje rundt oringene til dysene, eller dysene i seg selv.

bensinregulatoren?

 

bare noen forslag... jeg har googla litt om dette selv i det siste da jeg også hadde misfire,men i mitt tilfelle var det en plast fører på ene kjede-løfteren som var ødelagt så kammen hadde vridd seg litt for langt... fikk bytta strammeren og da ble den i orden igjen,men det er nok ikke det som er feil her for jeg fikk en haug av påfølgende feil mld.

 

Jeg har ikke byttet coilene så det er neste steg etter bensintrykksregulatoren. jeg tviler på det er coiler siden jeg får misfire på di fleste sylindrene plutselig. alle coilene bør ikke ryke samtidig.

Lmm er byttet så er ikke den.

Tviler litt på dysene også siden jeg får feil på alle sylindre og ikke bare en.

Takk for mange innspill så prøver litt av dem senere i dag: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut pluggene, like etter at du har hatt fusking / misfire, og se på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut pluggene, like etter at du har hatt fusking / misfire, og se på dem.

 

Det har jeg gjort når jeg byttet plugger og dem ser helt fine ut. Den fusker kun på full gass og ikke om jeg for eksempel har 3/4 gass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM plugger?

Jeg hadde random misfire på min etter et par mnd, dog ikke så merkbart som du opplever. Bytte til en annen type plugger løste seg for meg.

 

Holdte på å spørre hva AFR er på fusk, men du har ingen måte å sjekke det på med mindre du har ettermontert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være plugger om de er pirat kopi, disse er vanlige blitt desverre. Har opplevd å få piratplugger av både NGK og Bosch ved handel på Ebay hos kjente selgere.

Så sjekker alltid ut pluggene om de er ekte før jeg setter de i. (ligger noen beskrivelser på nett hvordan du oppdager piratplugg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært hos en bekjent og montert litt differ og div nå og da kom det endelig opp noen feilkoder jeg vel egentelig har hatt mistanke om:-) 17536 fuel trim to lean på bank en og 2:-) da er neste steg i morgen og bytte bensintrykksregulatoren så får vi se da.

 

har prøvd både oem ngk plugger og Bosch plugger men samma greiene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet bensintrykksregulatoren uten at det hjalp noe. Har også trykktestet motoren uten noen lekasjer der også. Eneste jeg kan tenke meg da er Bensinfilteret men det byttet jeg for ett par måneder siden. Kan det ha skjedd noe med det?(filteret er fra Mekonomen) Det er ikke mye møkk i tanken så kan ikke tenke meg at det skulle være tett så fort. Noen som har andre ideer om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ren gjetning fra min side, kjenner ikke til rs4 motorene. Triggersensorer? Laderegulator dynamo - ref. Tråd til Geir Kleven med coupe v8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min RS2 tok originalcoilene sakte kvelden, på likt. Under banekjøring vel og merke. Kom meg såvidt hjem... Men det fuska aldri brutalt, var mer som during og nøkking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den trimma på noen måte eller?? Hvis det er bytta sw på den kan det jo være softwaren din som ikke er helt god da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en abt chip i den som har vært der siden bilen var ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Måtte bare spørre for å utelukke det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O2 sensor? Injektorer? Sjekket? Lest feil fra dette Kan gi misfire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har logga o2 sensorene men ikke lmm så den må jeg sjekke i morgen selv om den er ny. for feilen kom etter att lmm røyk og jeg monterte inn en ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg bytta bensinfilter, 3 forskjellige nye bensinpumper, bensintrykksregulator, sjekka alle bensinrør til og fra motor så nå er jeg 100% sikker på at det ikke er noe feil med bensintilførselen. Jeg har trykktesta motoren uten noe lekkasje og bytta en lmm men skal prøve og skifte til en til og se da. Har logga lambda sondene og dem ligger på ca 1 ved normal kjøring men så fort du trykker på og gir litt gass så spretter dem rett opp på 25. det vil jo si at den ikke får bensin ved gasspådrag. har testa oem plugger og ett sett andre plugger uten hell. mulig det kan være ecu eller så må den lmm jeg har testa være defekt uten feilkode. Noen som har noen andre forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har byttet mye, men har du målt bensintrykket?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har logga o2 sensorene men ikke lmm så den må jeg sjekke i morgen selv om den er ny. for feilen kom etter att lmm røyk og jeg monterte inn en ny

 

Må lmm kodes på disse etter bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det feil på alle uansett, eller varierer dette? Tenker at du evnt kan prøve å bytte om på kontaktene på tenningsmodulene som sitter på luftfilterboksen for å se om feilene flytter seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er feilen funnet og bilen går som ett skudd igjen. blei mye skruing for ingenting egentlig:-) var den nye lmm jeg monterte som også var defekt så satte inn enda en ny i dag og da funket alt. så da har jeg bestilt enda 2 nye så er jeg sikker at jeg får testa dem neste gang værtfall:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.