ujevn gange-rykk og napp caab motor

Anbefalte innlegg

Motoren går ujevnt på tomgang og fusker ved akselerasjon. Bosch dieselverksted har feilsøkt og grunninnstillt drivstoffsystemet. Motoren har gått normalt en stund etter dette, men nå fusker den igjen. Går ujevnt på tomgang og ved pådrag, med rykk og napp. Har forsøkt med biltema sin PRO- diagnosetester for VAG og får feilkode 001437. Hva forteller denne, noen som veit ? Turbo virker å fungere ok, ingen motorlamper lyser.

 

Motoren går og høres ut som en gammel kald chevrolet diesel på tomgang og ved pådrag. (i perioder)

 

Hvis jeg girer ned og kjører en stund med høyt turtall (4000 o/min ) Forsvinner symptomene, men kommer tilbake etter en stund med en hakkete motorgange, med mye rykk og napp. Nytt dieselfilter og full tank.

 

Noen som har peiling her på forumet ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 cent på feil på dyser

 

Edit; hvilken årsmodell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2010 modell, førstegangsreg. høsten 2009. Kan dysene ha periodisk feil, da fenomenet ikke er konstant, men kommer å går?

 

Kan høres ut nesten som et spjeld som åpner og lukker, en slags pulserende motorlyd,, med ca 1-2 sek frekvens, støtvis ujevn motorgange. Motoren drar på normalt når symtomene i perioder forsvinner, ved hardkjøring med høyt turtall.....???

 

Motoren lyder rarrr-rarrrr-rarrr-rarrr når jeg drar på med gasspedalen. (hvis du skjønner :)

 

Han jeg kjøpte bilen hos, sa at den var moderat chipet for å ikke ødelegge turboen, kan det være der det er noe bugs ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme bil med samme motor tidligere. Opplevde lignende feil når dieseltrykk sensoren fuska. Det er den som står til venstre på mailen når du kikker nedi. Min var slik at når jeg startet kald bil og begynte å kjøre med litt på drag fusket den ganske kraftig. Hvis du slipper gassen og lar den henge litt før du da gir bånn gass igjen, fusker den da? Det gjorde min nesten hver gang inntil jeg byttet sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fusker nesten konstant, så jeg prøver å bytte den.

Har bestillt ny på e-bay. Del nr: 03L 906 051 / 55 PP 26-02

 

Er det bare "plug and play" eller må man innom VAG - COM etter montering ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fusker nesten konstant, så jeg prøver å bytte den.

Har bestillt ny på e-bay. Del nr: 03L 906 051 / 55 PP 26-02

 

Er det bare "plug and play" eller må man innom VAG - COM etter montering ?

 

Å du dæven steike :-( Var innom Sulland å spurte om pris på Dieseltrykksensoren, var like før jeg ramla på rævva da jeg blei pressentert en pris på NOK 6260,- Sekstusentohundreogseksti norske kroner !!! På e.bay kjøpte jeg samme fra tyskland, helt ny for 260,- NOK + frakt. At det går an, jaja nå skjønner jeg hvorfor de bygger svære glasspallass ...........Kundene betaler alt.............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.