Elektrisk mysterium Audi A8 D2 3,3 TDI Stjeler ca 8 ampere når alt er av

Anbefalte innlegg

Tror dette begynte for 14 dager siden da jeg kjørte litt fort over en fartshump, da blinket alt lys å alle systemer re startet i fart, dette skjedde et par tre ganger, de kommende dagene i fartshumper. Bilen har virket helt fint helt til mandag denne uka når jeg skulle på jobb , da var batteriet helt tomt.

kom på at jeg hadde glemt en Fm sender i sigarettenneren å var sikker på at den hadde tømt batteriet i løpet av helga, siden batteriet nå er ca 5 å så fikk jeg en kollega til å svippe innom på mekonomen å hente et nytt 110 amp batteri, fikk dette i å kjørte til jobb, der satte jeg bilen på lading som man bør med nytt batteri.

satte den og på lading hjemme etter jobb , men da jeg skulle på jobb neste morgen la jeg merke til at laderen ikke viste fult batteri, tenkte ikke så mye over det da jeg trodde at det var diodene på laderen som ikke virket skikkelig.

Da jeg skulle hjem fra jobb etter 8 timer var bilen helt dau,den reagerte ikke da jeg skulle låse opp med fjernkontrollen, å ingen lys i instrumentet heller.

Da jeg kom hjem startet feilsøkingen, koblet til amperemeter å lot bilen stå i ca en halvtime sånn at alle systemene ble slått av, da trakk den fortsatt over 8 ampere.

begynte med å trekke ut sikring for sikring til jeg kom ned til sikringsbank 3 (gul ) nr 1 der skal være 15 amp å gå til: Bulp monitor, Beam range controll, On-board computer, Instr, cluster, parking aid, multifunction steering wheel.

Demonterte alle styresentralene en etter en uten noen endring, deretter tok jeg Dynamoen så tok jeg å plukket ned resten av bilen, alle styresentralene som ikke hadde noe med den sikringen å gjøre og.

Så det jeg lurer på er om noen har et forslag om hva som kan trekke 8 amp uten at noe lager lyd eller varme. Kortsluttning på 8 amp burde vel smelte noe plast ????? taknemmelig for gode forslag.

 

Ps Har Vag com kabel å det er ikke noen feilkoder på noe utenom at den sier den ikke får kontakt med instrument cluster , noe jeg mener vag com alltid har sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var AUX Heateren som var synderen, det viste seg at sikringene er nummerert fra høyre mot venstre i stede for normalt fra venstre mot høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk den da? Eller er den defekt?

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webastoen var nok gåen ja derfor den trakk strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det løste seg!

Du er for øvrig ikke alene om å telle 'feil vei' på slikt og bruke masse tid på feil ting.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.