#1 Skrevet Februar 20, 2018 Trenger litt råd fra skrukyndige her... en 91mod Audi 100 Q Avant (typ44/C3) Har fått 2'er feil på PKK; "rust/brudd i infestninger/topper til fjær"... se bildet. Hvordan skru dette løst? Går et rør inn her... noe å passe på her? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2018 Du har bil med automatisk nivåregulering så du må skru av slangen for å kunne få ut demperen. Deretter er det 3 stk muttere i toppen og en bolt i bunn du må løsne. Bærearmen vil falle litt ned når du løsner i toppen. Kan med fordel holde denne igjen med en jekk eller girkassejekk og slippe den pent ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2018 Nivåreguleringen er en del av demperen, og kan med fordel(?) fjernes uten noe problemer, ikke sant? Og jeg kan sette inn settet jeg har med gule Koni-dempere og H&R fjører..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2018 Fått løs og av demper og fjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2018 Tippetopp Hydraulikken kan blendes og vanlige dempere kan settes inn. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2018 Bare å blende. Minnes at dempere til biler uten høyderegulering er en smule lavere, så den kommer til å ligge litt på rumpa. Ikke at det er noen aktuell problemstilling om du skal på med senk istedenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2018 Egentlig like greit at du blir kvitt de demperne, den dagen det passer minst så ryker den hydrauliske delen i demperen også mister du da alt hydraulisk trykk. Det innebærer da demperne bak, bremsekraftforsterkeren og servostyringen. Jeg mistet den på vei hjem ifra en Sverigetur, var først sikker på jeg ikke ville klare å bremse, deretter at jeg aldri i verden ville klare svingen. Ente med at jeg også måtte kjøpe ny servopumpe fordi den hadde gått tørt for lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2018 Jeg har nå fått sett på denne dempertårnbraketten, som de noterte på PKK. På høyre side, har braketten rett og slett blitt flatklemt. Ser meget dårlig ut på venstre side også. Så, er det noen som har liggende dette, evt hele enheten? Er det andre braketter, for biler uten nivåregulering - siden jeg tenker å bytte vekk dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2018 Ja du må bruke topplager/brakett i fra bil uten nivåregulering. Du kan egentlig hive hele satsen du har der Bør være en smal sak å få tak i selv oppi nord. Ev så kan jeg se hva jeg har liggende av topplager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2018 I forbindelse med fjerning av nivåreguleringen... Er lastavhengig bremsekraftregulator en del av dette systemet, og må bygges om? Ser det mangler et stag til den, på denne bilen..? Ser også det går et nettverk av hydraulikkrør og "bokser", under bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2018 Staget du refererer til er nok staget som går ned på stabstaget, og måler hvor mye last som er i bilen (vha stabstagets vridning). Så vidt jeg vet er det bare å blende systemet og kjøre videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 8, 2018 Jeg blendet systemet og gjorde ikke noe mer enn det på min gamle typ44. Finner en tråd om du søker etter mine tråder under dette underforumet, der det muligens står noe info du kan trenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 9, 2018 Bilde av braketten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 9, 2018 Bilde av det jeg tror er lastavhengig bremsekraftregulator. Er nevnt på PKK, at "forbindelsesledd defekt". Vet ikke hvordan dette fungerer, mtp PKK og fjerning/ombygging..? Må vel ha dette i orden på etterkontrollen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 13, 2018 Men er ikke bremsesystemet og nivåreg to uavhengige systemer? Hvis du følger rørene under der? Biler med nivåregulering har jo ekstra stor servoolje tank.. Det staget ser det ut som du bare kan skru av ventilen? Case Closed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2018 Men er ikke bremsesystemet og nivåreg to uavhengige systemer? Hvis du følger rørene under der? Biler med nivåregulering har jo ekstra stor servoolje tank.. Det staget ser det ut som du bare kan skru av ventilen? Case Closed Jeg ble bare veldig usikker. Fulgte rørene, fra nivåregulerings-demper/bomba, og det ser ut som de går via bremsekraftregulatoren..? Får høre med teknisk på Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 23, 2018 Ja jo, men er du sikker på at den enheten er en bremsekraftregulator? Går det rør ut til bremsene i fra den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 25, 2018 Ja jo, men er du sikker på at den enheten er en bremsekraftregulator? Går det rør ut til bremsene i fra den? Nei, er jo ikke helt sikker, men er flere som har pekt denne ut som det. Ekstra usikker er jeg jo også, når jeg fikk 2'er feil på PKK på "mangler stag/forbindelse" på bremsekraftregulator. Enten vet verkstedet ikke hva de snakker om, eller så er det noe i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 25, 2018 Har aldri sett bremsekraftregulator på C4 nemlig. Bare to br rør bakover direkte i fra abs unit. Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...