#1 Skrevet Februar 24, 2018 Webastoen går en stund så slår den seg ut på «over temp», regner med det da er sirkulasjonspumpen somer gåen? Skiftet denne for 4 år siden til en svinpris hos sulland. Noen som vet hvor man kan få tak i denne til en fornuftig pris og om det er mye jobb å skifte denne? Er vell tvilsomt om denne feilen har med brennkammeret å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2018 Hva med selve sirkulasjon da? Sjekka at det ikke er tett? Har du lest av feilkoder? Trodde ikke webasto/eber ville starte med feil på sirkulasjons pumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2018 Knekk eller skarp bøy vil også forårsake dette, hvis bilen har vært på service og de har klart å fått klemt en slange ifm. annet arbeid. Ellers har jeg byttet et par sirkulasjonspumper som ikke gir feilmelding, men som ikke fungerer helt optimalt og dermed kommer ikke det varme vannet raskt nok ut av brennkammeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2018 Skal lese av feilkode... har vært litt opptatt med å skifte håndbrekkmotorer, klosser å skiver +++. Sist jeg sjekker så låste jeg den opp, den startet å gikk til temperaturen var nærmere 100 grader på kjølevannet ut av webastoen, så slo den seg selvfølgelig av.. dette skjedde vell 3 ganger før den låste seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2018 Ta av deksel nede i frontfanger H.side,rundt tåkelys, hvis du har det. Hold på sirkulasjonspumpa mens du starter webasto. Den skal da starte med en gang. Hvis du ikke kjenner no "during" i den, skift pumpe. Det fikser du sjæl m å skru av H.forhjul,nedre fremre del av innerskjerm. Løsne klemma som holder s.pumpa, torx T30, kommer til skruen fra deksel ved tåkelys. Stikk/kontakt til pumpa sitter litt knotete til, oppå webasto, men du får handa oppi der. Bend pumpa med kjøleslanger mot br.caliper. Da kommer du til 2 slanger med klemmer. Skift pumpa!! Vil renne ut litt kjølevæske hvis du ikke har no å klemme sammen kjøleslanger med... Start motor først, så kj.vanne får sirkulert litt, FØR du starter webasto! Det for att sirk.pumpa ikke ska gå "tørr"... Lykke til...=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 27, 2018 Takk for tipset, skal sjekke når jeg kommer hjem igjen:-) Dro til sjøs i går så nå får den hvile i 3 uker :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...