Varmeapparat temperatur regulering

Anbefalte innlegg

2010 T5 caab manuell AC 3 seter varebil uten varme i varerom.

Varmeapparat regulerer ikke temp. Må stå på max eller trinnet under max for å få varme i bilen. Ser det ligger flere AC-display på e.bay som er til salgs. Er dette et gjengangerproblem på disse bilene, jeg begynner å lure på det ? Noen som veit hva som kan være feil når man ikke bare kan sette temp.på 22 grader, men må helt opp på max for å få varme i bilen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt et par transportere med dette problemet inne på jobb, og i begge tilfellene var det temp.sensor på utluft ved benplass på førerside.

Disse kan enkelt sjekkes med VCDS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Kan denne sensoren byttes "plug and play" eller må den innom VCDS for å funke når den byttes ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plug&play.

Men du bor jo sjekke om det faktisk er den før du bytter den da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den koster jo bare ca.kr 200,- på nett, så det er jo bare å bytte. Koster jo en tusenlapp å få tatt en diagnosetest, å de penga skal ikke Sulland få frivillig av meg, da gambler jeg heller på at sensoren er defekt. ( Fikk en pris på 6260,- for drivstofftrykksensoren som sitter i enden av commondrailen hos dem for en stund siden. Den betalte jeg 270,- kr for direkte fra tyskland, via e.bay ) Kalkyler på såkalte oroginaldeler er jo helt absurb, spør du meg :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lokale som kan scanne med vag-com for deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den koster jo bare ca.kr 200,- på nett, så det er jo bare å bytte. Koster jo en tusenlapp å få tatt en diagnosetest, å de penga skal ikke Sulland få frivillig av meg, da gambler jeg heller på at sensoren er defekt. ( Fikk en pris på 6260,- for drivstofftrykksensoren som sitter i enden av commondrailen hos dem for en stund siden. Den betalte jeg 270,- kr for direkte fra tyskland, via e.bay ) Kalkyler på såkalte oroginaldeler er jo helt absurb, spør du meg :(

Når du opplever temp. problemer, har du luftstrøm ned på bena da, evt. ben og frontvindu? Hvis ja, så kan du "gamble" på den.

Hvis du ikke har luftstrømmen ned på bena så er det ikke den sensoren, da er det sannsynlig at det er en av de to andre (frontrute eller senterdyser)

Prøv å reguler litt på luftstrømmen mellom ben, frontrute og senterdyser (separat) hvis du merker at det blåser kaldt med en gang du vrir den over på f.eks ben vet du hvilken av de som er syndere. Visa versa hvis det skjer på frontrute. Varmen må selvfølgelig ikke så på "max".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant. Jeg har også samme bil, men jeg får ikke noe varme med hastighet på 1. Må opp på 2 for at det skal komme noe i luftdysene. HAr dette og med en sensor å gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.