Diesel Golfen havarerte på vei til jobb!?

Anbefalte innlegg

Idag på vei til jobb var helt normalt, hvor plutselig turboen startet å lade skikkelig, bilen tok over styringa selv og ga full gass, etterfulgt av en stor dott med svart røyk og et lite pang foran fra motoren. Hjalp ikke mye og vri av tenninga men stoppet naturligvis når motoren sto bom fast.

Hva kan ha skjedd her? Bilen har gått 300 000 og alt har vært iorden før dette.

Motoren er den gamle ahv 110hk.

AD9CE5FC-DA6E-4108-BA3E-14E9392489A2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbohavari tettningene i turboen går å motoren suger motorolje inn i motoren å går på det til det er tomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skulle prøvd å kvelt den med full brems mens bilen sto i gir, men forseint nå desverre er nok bare å se etter ny motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart oljelampe ikke lyste da? Skal peile den etter jobb. Prøvde liksom å kvele den, men var jaggu sterk idag. Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Redd den har kjørt opp olja ja.. Delemotor!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel runaway! :( Reddet en stakkars kar for et par år siden hvor dette hadde skjedd. Stoppet og løp ut, lurte på om det var diesel, svaret var ja, slang den i 3. gir og droppet clutchen.

Har den stoppet av seg selv, så har motoren gått til helvete. EGR-en har visst en "anti shudder valve", så hvis du har blokkert eller fjernet EGR, kan det ha vært med på å hindre at motoren stoppet av seg selv. Står mer om diesel runaway her, for den som måtte være interessert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi oi. Ja ja, blir motorbytte da :P egt og Shut of valven manglet vakuum, typisk. Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første og beste motoren jeg inn tak i. Ser nå at det var litt større forskjeller enn jeg hadde håpet på. Kan den brukes eller er det bare til å lete videre ?

4017DB29-7803-4F49-953C-7F636A7082D0.jpg

8634579F-36EB-4BEF-BE0B-A43338ED013D.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du hentet var det 1Z eller AHU? Eg ble usikker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke motor koden så det vet du best hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veeeeldig ut som en 1Z det der [emoji4]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har delebil med AGR motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, hva er forskjellen på agr og ahv? Så ganske lik ut på bilder tror jeg. Send meg en SMS med pris på 45815492

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den med Holset turbo som er blitt delebil Andreas? 4-motion bil og det i såfall Ruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjedde det nok engang, det som er tiltenkt delebil blir bruksbil. Denne gangen en 4 motion med søte oppgraderinger. nye gliset :)

A594693C-0E9B-4C52-A356-23CFF73298FD.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel tråd på forumet her av den fra før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.