#1 Skrevet Februar 27, 2018 På min Polo Cross 2011 6R sitter originale kalipere foran og bak. Jeg ønsker å montere komplett sett røde kalipere foran og bak, tatt fra en Polo GTI (samme generasjon). Foran sitter originale skiver med diameter Ø256mm. Kalipere foran på GTI er laget for større skiver som måler Ø288mm. (Det vil si at jeg også må skaffe nye skiver og klosser foran). Bakgrunn for at jeg ser etter nye kalipere er rust innvendig i kaliper bak, så det er tidspørsmål før disse låser seg mekanisk igjen). Kalipere bak er jo identiske, bare at de er rødlakkert. I settet jeg fant, var også frontkalipere inkludert, derfor tenkte jeg undersøke muligheten. https://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Polo-6R-Mk5-GTi-Brake-Caliper-Kit-HAR/273063127098?hash=item3f93d4a83a:g:GCUAAOSwZvRafkg8&vxp=mtr Spørsmålene blir; -Trengs det noen ytterligere deler foran om man skal montere kalipere ment for større skive (brakett eller lignende)? (Jeg har også rettet spørsmålet til møller, de mener man må på med nytt hjullagerhus/spindel for at disse skal passe). -Til slutt men viktig; Vil det originale bremsesystemet i bilen takle dette, uten at det på noen måte kan gå ut over bremseytelsene/sikkerheten? Mvh Thomas R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2018 Ser ikke noe problem i at bremsesystemet ikke skulle virke som normalt, da det i prinsippet er som å bytte til Big Break Kit Vil nok tro at om du ikke for laget en overgang/spacer så kaliper kommer lenger ut, så må du ha nytt hjullagerhus som er tilpasset størrelse for festen til større bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2018 Hei Du må skifte hjulager hus for å få 288 mm skiver. Her er hjulager hus nr 8 på bilde for 256mm skiver,8A er for 288mm skiver https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/polo+derby+vento-ind/po/2012-672/4/407-407005/#8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2018 Har gjort dette på min 6r, bortsett fra at jeg gikk for V-Maxx 330mm kit. Kjøpte nye hjullagerhus, hjullager og abs sensor. En kan bytte innstilling på abs/bremsehjernen for å få litt annerledes følelse på pedalen. Skal finne en link til mye info litt seinere. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2018 http://www.ibiza-forum.de/index.php/Thread/84670-Fahrwerkstechnik-Infos-und-Optimierung-Ibiza-6L1-6J-Cordoba-6L2-Polo-9N-6R-Fox-F/?a3f3408b Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2018 Har gjort dette på min 6r, bortsett fra at jeg gikk for V-Maxx 330mm kit. Kjøpte nye hjullagerhus, hjullager og abs sensor. En kan bytte innstilling på abs/bremsehjernen for å få litt annerledes følelse på pedalen. Skal finne en link til mye info litt seinere. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Kult, hadde vært interessant å fått litt mer aggressiv/responsiv følelse på pedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...