Mistet all servostyring, Passat 3C.

Anbefalte innlegg

Lånte en bil hjem igår og selvfølgelig skal det skje noe når eieren ikke er med i bilen.

 

3 høye pip ifra instrumentpanelet også tennes den gule varsellampen med ratt-symbolet. Et par sekunder senere så blir rattet beinhardt og umulig å vri på, midt i et kryss

Stoppet og startet bilen og da forsvant det igjen.

 

Vagcom gir meg feil på Styreassistanse-modulen med 2 feilkoder.

1. Releet til den elektriske motoren på servostyringen (J509)

2. Feil på den elektriske motoren til servostyringen

 

 

Problemet er at jeg finner ikke noe på feilkodene eller på komponentnavnet.

 

 

 

Noen som har vært borte i samme problematikk før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fruen hadde akkurat det samme på samme type bil, Passat 3c 4motion, 2009. I går det også.

 

Forsvant etter noen starter sier hun. Har ikke hatt mulighet til å sjekke noe mere om dette, pga reise.

 

Men hadde det samme for 8 år siden, ble fixet på garanti da, men vet ikke hva forhandler gjorde.

 

Er det noe å gjøre, om alt går som det skal, er vel ikke nødvendig å bytte deler for moro skyld.........

 

Etter å ha hatt div VAG i tilsammen over 40 år, er min erfaring at det stadig dukker opp alarmer og feil, som forsvinner av seg selv, så om man er heldig så er dette også en slik feil!

Kan det ha vært kulda kanskje, som har spilt oss et puss kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper litt på at det er releet som er slitent, men så var jo spørsmålet hvor det sitter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en peugeot expert som jeg hadde noe mnd, den kunne av og til kutte all servo, men fungerte igjen etter start og stopp. Fikk da beskjed om at jeg ikke skulle bry meg om det av verksted xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.